Két év múlva jöhet a V4-es Honda sportmotor

2017.02.27. 13:02

Régóta lehet tudni, hogy a Honda a CBR1000RR mellett párhuzamosan egy V4-es sportmotort is fejleszt, egy olcsóbb RC213V-S-t, ami a MotoGP-ből érkező megoldásaival letarolhatná Superbike világbajnokságot.

Nicolas-Petit-Honda-VTR-1200-concept-02

Már kikerültek róla szabadalmi rajzok, most pedig megtudtuk, hogy 2019-ben már jön is a V4-es RVF1000. De miért is van szükség még egy 1000-es sportmotorra? A válasz egyszerű: hiába frissítették a Fireblade-et, a Honda számára is nyilvánvaló, hogy az továbbra sem lesz elég a Superbike világbajnokság letarolására. Az RVF viszont egy valódi homológizációs modell lesz, aminek az árát és a darabszámát egyaránt a FIM szabályaihoz lövik be, vagyis várhatóan 500 darab körül készítenek belőle, és az ára is közelíteni fogja 12 milliót.

RC213V-S -ből 213 darab készül, amik egyenként négy és félszer drágábbak, pályakittel pedig már ötször többe kerülnek. A két modell között viszont lesz rokonság, még ha elég távoli is. Az RVF1000 azért lesz olcsóbb, mert sok alkatrészt a tömeggyártáshoz optimalizálnak.

2019 tehát különösen érdekes év lesz a Superbike szempontjából, ugyanis a Honda mellett a Ducati is ekkorra várható a V4-es újdonságával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.