Ha a sima Multistrada már kevés

2017.10.27. 17:14

Öt újdonsággal is készül 2018-ra a Ducati. Ezek közül a  Monster 821  frissítését és a  Panigale V4-et  már láttuk. Most újabb két modellről tudhatunk meg többet.

 

Az egyik a Multistrada 950 Enduro, ami sokkal inkább egy felszereltségi szint, mintsem tök új modell. Megkapja az 1200-as Enduróról már ismert küllős felniket, amikre dual sport gumikat feszítenek. A többi módosítás még homályos, annyi viszont sejthető, hogy más, a terepezés során a motort védő elemeket is örököl majd a kisebbik Multistrada. Az olaszok ezzel a KTM 1090 Adventure R-re próbálnak kicsit felzárkózni.

A nagyobbik Multistradát pedig ezentúl nem 1200-nak, hanem 1260-nak hívják majd. A következő modellévre ugyanis az XDiavel 1262 köbcentis, változó szelepvezérlésű V2-esével szerelik. Ezzel lényegében a legerősebb túraenduróvá lép elő. A csere elsősorban alacsonyabb fordulatszám-tartományban jelenthet előrelépést, éppen ott lesz majd simább és rugalmasabb, ahol a túrázók leggyakrabban használják.

Az eddigi hírek szerint ráadásul nem kizárt, hogy a teljesítményt is feljebb pöckölik az XDiavel 156 lóerejéhez képest. Erre enged legalábbis következtetni, hogy a kaliforniai levegőtisztasági hivatalnál (CARB) bejegyzett adatok szerint a Multistradának magasabb lesz a károsanyag-kibocsátása.

Az idei milánói motorszalon november hetedikén nyit. Az olaszok standján a két frissített Multistrada mellett a többi új Ducati is ott lesz, és várhatóan műszaki oldalról is több információt kapunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.