A BMW elkészítette a tömeggyártásra kész karbon lengővillát
A BMW készített már karbon vázat és karbon kereket, mégpedig a HP4 Race-hez, ám a lengővilla azon még alumínium volt, most viszont ezt is megoldották szénszálból. A bemutatott alkatrész különlegessége, hogy nem kézműves termék, mint a Ducati 1299 Superleggera esetében, hanem nagyszériás sorozatgyártásra kész darabról van szó.
![](https://kep.index.hu/1/0/1984/19842/198426/19842651_ad86a1ea66528b7f2411fb1a4cd917ed_wm.jpg)
A BMW a karbonelemek sorozatgyártásában az i3-mal és az i8-cal már ért el fontos áttörést, vagyis gépesíteni tudták az eddig rengeteg kézimunkát igénylő folyamatot. A tömegtermelés persze csak elméleti - a BMW Motorradnál egyébként napi 200 motor felett beszélnek tömeggyártásról - ugyanis hogy ez valóban működjön, hatalmas beruházásra lenne szükséges, így a tervek szerinte először évente pár ezer darabos kapacitással számolnak.
A nagyszériás gyártás lehetősége viszont előrevetíti, hogy a jelenleg gyűjtői mesterművek kiváltságát jelentő technológia leszivárog a hétköznapi modellekbe.