Jövőre frissítik a KTM 1290 Super Duke R-t

2019.06.18. 12:14

Nem nehéz összefüggést látni aközött, hogy a Ducati megmutatja a Streetfighter V4 prototípusát, és utána minimális spéttel jön a hír, hogy a KTM csiszol a KTM 1290 Super Duke R-en.

img 9546

Várhatóan új lesz a váz, és nem csak apróságokat módosítanak rajta, hanem egészen máshogy is fog kinézni - amennyire tudni lehet, maradnak a króm-molibdén ötvözetű acélcsöveknél, de már nem a hagyományos értelemben vett térhálós váz lesz, hanem egy sokkal egyszerűbb felépítésű hídváz, amely könnyebb és olcsóbban gyárthatónak ígérkezik - ezzel együtt pedig a blokkra jut nagyobb szerep a teherviselésben. Ez egy jó és előremutató döntés, a BMW hasonlót lépett meg az új S 1000 RR-rel, a Ducati pedig már régóta ebbe az irányba megy a Panigale monocoque felépítésével.

A segédvázat sem fogják meghagyni térhálósnak - a csavarkötés marad, de egy öntött alumíniumból készült elem veszi át a régi alkatrész helyét.

A kipufogón is egészen biztosan dolgoznak, sejthető, hogy hosszabb és vaskosabb dobot tesznek rá, hogy teljesíteni tudják az Euro5-ös előírásokat.

Emellett új műszerfalra és a kapcsolókra lehet számítani, illetve valószínűleg új felnik is kerülnek a motor alá, melyek könnyebbek és légiesebbek lesznek - különösen a hátsó keréknél várható lényeges változás. Emellett le fogják cserélni a Brembo M50 féknyergeket az új Brembo Stylemákra - ez a legutolsó fejlesztés, jelenleg minden csúcsgépre ezt teszik, ők sem akarnak kimaradni a jóból.

A hírek szerint a blokkon is csiszolnak egy keveset, de nem lesz átütő újítás, legfeljebb azokat a lóerőket csalogatják vissza, amelyeket az Euro5-ös fejlesztésekkel elbuknak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.