Két Hayabusa blokkból összerakott V8-as otthonra? Fáradjon a kasszához!

2019.12.11. 16:59

Az elmebaj határát már rég túllépő, különc sebességrekorder, Zef Eisenberg bejelentette, hogy ügyfelek számára is elkészít néhány darab V8-as Hayabusát.

Az Eisenberg féle V8-as Hayabusa kimondottan sportos és kompakt, legalábbis egy Boss Hoss-hoz képest egyenesen közértbe járós méretűnek tűnik, a legérdekesebb része pedig maga a háromliteres blokk, amely lényegében két darab, összeforgatott Hayabusa motor, amelynek a lelke az úgynevezett flat-plane főtengely. A teljesítménye pedig programozástól függően 420-480 lóerő, de magas oktánszámú versenybenzinnel és a hozzá tartozó programmal már inkább 500.

Míg a legtöbb hasonló teljesítményű motorkerékpár feltöltővel éri el ezt az értéket, az Eisenberg V8 egy szívómotor, mely egy Jenevey hengerenkénti fojtószelepen keresztül kapja a levegőt.

Eisenberg szerint az autóból származó V8-as beépítése tévút, mert sokkal nehezebbek és terjedelmesebbek, már csak a kiegyensúlyozótengelyek miatt is, mint amire neki szüksége van. A kimondottan versenyzésre épített V8-asok az ő motorjához hasonlóan flat-plane főtengellyel készülnek, könnyebben felpörögnek és magasabb fordulatszám érhető el velük, vagyis azonos lökettérfogat mellett magasabb teljesítményt lehet elérni velük - és például a flat-plane V8-asok nem is bugyognak, mint egy Mustang, hanem sikítanak, mint egy F1-es autó vagy egy Ferrari (amelyek szintén flat-plane blokkok).

Eisenberg V8-asához a nyolc független szívótorkot úgy méretezték, hogy a lehető legjobb légáramot és fojtószelep-reakciót biztosítsa, ez ugyanis szerinte elengedhetetlen egy ennyire erős és érzékeny motornál.

A motortól nagyjából 360 km/h-s végsebességet lehet várni - igen, ezt egy sokkal olcsóbb és egyszerűbb turbós Busa is tudja, ugyanis az Eisenberg V8-as motorja nem különösebben könnyű: már a váz is nehezebb, mint egy széria Hayabusáé, a V8 is hiába csak kb. 80 kiló, azért többet nyom egy fele ekkora négyhengeresnél. A megállásban brutális fékek segítenek, elöl két hatdugattyús, hátul egy darab négydugattyús nyereg fogja a tárcsákat.

Az árról Eisenbergnél kell érdeklődni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.