A Jawa megcsinálhatja a villanymotort, ami nem trafóháznak néz ki

2020.07.22. 13:10

A Jawa bejelentette, hogy egy elektromos motoron dolgoznak - ez nem meglepő fordulat, mostanában számít különcségnek, ha valaki nem fejleszt villanyos hajtást. A Jawánál viszont az az érdekes, hogy az egykori csehszlovák, most éppen indiai márka csak és kizárólag retróban utazik - még a Royal Enfield is ki tudott esni ebből a szerepből a Himalayannal, amely leginkább a műszaki megoldásai miatt számíthat retrónak.

A villanyos Jawa állítólag teljesen saját fejlesztés, amihez nem fogadtak el segítséget az anyavállalatuktól, a Mahindrától - ez egyébként nehezen hihető, hiszen a Mahindrának még Formula E csapata is van, tehát az akkumulátor, a vezérlő és a motor biztosan kívülről érkezik.

A Jawánál azt mondták, hogy nem a egetverő adatokra törekedtek, hanem a használhatóságra, vagyis körülbelül 30 lóerős teljesítményre és ugyanennyi Nm nyomatékra lehet számítani - az akkumulátor kapacitásáról, hatótávról és töltési időről viszont nem esett szó, pedig leginkább ezek azok az adatok, amik meghatározzák egy villanymotor használhatóságát.

Ugyanígy nem nyilatkoztak egyértelműen az erőátvitelről sem, melynél nem kizárt, hogy váltót és kuplungot terveztek hozzá, hogy a vezetési élmény ne térjen el annyira a belsőégésű motorokétól.

Mivel a Jawa következetesen színtiszta retróban utazik, kíváncsian várjuk, mit hoznak ki az 50-es évek stílusából és a modern hajtásláncból - hátha sikerül megoldaniuk, hogy egy elektromos motor ne úgy nézzen ki, mint egy transzformátorház.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.