A Ducati Multistrada V4 mindent tud

2020.11.04. 22:50

Kevés motort vártunk annyira idén, mint a Ducati Multistrada V4-et. Jó szokásuk szerint két változatban kerül a szalonokba, az alapmodell mellett lesz egy S kivitel is, spécibb alkatrészekkel.

Mindkét változat új monocoque vázat kap, kétkarú lengővillával, elöl 19-es, hátul 17-es kerékkel, és súlyos elektronikai arzenállal. A Multistrada V4 üzenete pedig egyértelműen az, hogy ha csak egy motor állhat a garázsban, akkor ez legyen az.

Mivel a Granturismónak keresztelt blokkot korábban már bemutatták, erről mindent tudunk, írtunk is róla hosszabban, ez az első modern Ducati blokk, amely nem desmodromikus vezérlést kapott. A rugós szelepvisszahúzásnak köszönhetően elég 60 ezer kilométerenként ellenőrizni a szelephézagot, illetve olcsóbbá teszi a motort.

A blokk egyékbént a Streetfighterhez és a Panigale V4-hez képest 2 mm-rel nagyobb furatot kapott, így nőtt 1158 köbcentire a lökettérfogata, a csúcsteljesítménye 168 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 125 Nm. A tiltás is lényegesen alacsonyabb fordulaton következik be, mint a többi Ducati V4-nél, a Multinál már 12 ezernél jön a piros zóna.

Az alap Multistrada V4 elöl 320-as dupla tárcsaféket kap, míg az S-en 330-as tárcsákat találni, melyekbe Brembo Stylema nyergek harapnak. A két kivitelnek a futóműve is eltérő, az alapváltozat minden irányba állítható elemeit szerszámmal kell tekergetni, míg az S-en villanymotorok végzik az állítást.

A sima Multi V4 menetkészen (90%-ra töltött tankkal) 240 kiló, míg a V4 S 243 kilót nyom. A színes TFT műszerfal mind a kettőhöz jár, viszont más méretben, az alapnál 5 coll a képátmérő, míg a S-en 6,5. A kijelző egyébként fontos elem, ugyanis a Ducati komolyan vette az okostelefonok integrálását, például a navigáció is tükrözhető lesz a képernyőre.

Mint már említettem, az elektronika fullos, IMU-val támogatott kanyar ABS, kipörgésgátló, wheelie control, hill hold control, kanyarfény és opcionális guminyomásszenzor egyaránt van. Ami viszont máshol még nem volt, az az első és hátsó radar, amelyek támogatják az adaptív tempomatot és a holttérfigyelőt - ezek egyébként a V4 S-hez lesznek csak rendelhetők.

Ezek mellett komolyan vették az ergonómiát, így olyasmikre is odafigyeltek, hogy kevés rezgés és zaj jusson a vezetőhőz, illetve hogy megfelelően vezessék el a motor hőjét. A terepezők kedvéért sokat foglalkoztak azzal, hogy állva is jó legyen a motor irányíthatósága. A vezetőülés állítható, 840 és 860 mm-es magasság között, ezen felül rendelhető alacsonyított és magasított nyereggel, amellyel egészen 810 mm-re lehet levinni, vagy éppen 875 mm-re lehet emelni az ülésmagasságot.

A szabad magasságot is sikerült növelniük 46 mm-rel a 1260-hoz képest, így összes 220 mm áll rendelkezésre. És ha már terep: a V4 S-hez már jár a küllős felni.

Ezen felül különböző csomagokkal lehet személyreszabni, például a Travel csomaghoz jár a dobozrendszer, a Travel+ a koffereken kívül tartalmazza a radarokat, a Sport csomag Akrapovic kipufogót és szénszálas sárvédőket jelent, míg a Full csomag mindent együtt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.