Átmehet a Ducati és a Triumph által lobbizott szabálymódosítás

2020.11.17. 11:04

Korábban már volt szó a Ducati lobbijáról, hogy a Supersport600 kategóriát írják újra - jelenleg ugyanis legfeljebb 600 köbcentis négyhengereseknek, 675 köbcentis háromhengereseknek és 750-es kéthengereseknek szól a kiírás, és ebben jelenleg négy motor fér bele: a Yamaha YZF-R6, a Kawasaki Ninja ZX-6R, az MV Agusta F3 675 és a Honda CBR600RR - ebből a Honda CBR600RR például már nem kapható a világ összes nagy piacán, és amúgy is csak a mezőny utolsó harmadához elég (legjobb hondás idén Miquel Pons volt, a 21. helyen végzett), az F3 pedig a fejlesztési ciklusa végére ért, és rossz nyelvek szerint amúgy is csak csalós motorral tudnak versenyképesek lenni.

Triumph-Daytona-Moto2-765-21-1

Ezért időszerű lenne a szabályok újragondolása, amiért a Ducati már erősen lobbizik, hogy beférjen a 950 köbcentis Panigale V2, az MV Agusta is inkább a jobban fogyó, több lehetőséget rejtő F3 800-at futtatná, illetve a Triumph is belebegtette, hogy ebben az esetben hajlandóak lennének előállni egy Daytona 765-tel.

2020-Ducati-Panigale-V2-15

Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy a FIM és a Dorna nyitottak a változásra, és első körben a brit bajnokságot használnák próbaterepnek, és kísérleti jelleggel indítanának egy 765-ös Triumphot - amely nagy valószínűséggel egy leszerényített Moto2-es versenymotor lenne -, illetve szezon közben beengednének egy Ducatit is, hogy fel tudják mérni a típusok közötti erőviszonyokat.

Ha az ötlet beválik, és sikerül az ennyire eltérő motoroknak egyenlő feltételeket biztosítani, akkor ismét csábító sorozat lehet a SSP600 - és egyáltalán nem reménytelen a helyzet, hiszen a SSP300-nál is megoldották, hogy az igen eltérő gépek között jó versenyek legyenek.