A Triumph újrapozicionálta a kistigrist
A Tiger 850 Sport jövőre érkezik, a jelenlegi Tiger 900 alapváltozata utódjaként. Meglepő módon az erőforrás mechanikailag nem változik, ugyanaz a motorblokk marad 888 köbcentivel, csupán a vezérlőrendszeren módosítanak. Sajnos engem nem kérdeztek meg az új model nevéről, akkor biztosan Tiger Triple8 lenne, de talán így is el lehet majd adni. Főleg, hogy kicsivel olcsóbb is lehet a 900-asnál.
A maximális forgatónyomaték (87-ről 81 Nm) és a teljesítmény (94-ről 84 Lóerő) is csökken az erősebb tigrishez képest, cserébe viszont laposabb nyomatékgörbét kapunk és így A2-kompatibilis lesz a masina. Ezzel egyértelműen új, fiatal vásárlókat céloz meg a Triumph.

A váz, a kerekek és a fellfüggesztés szintén marad a régi, ami jó hír, hiszen ez Brembo Stylema féknyergeket és Marzocchi teleszkópokat jelent. Természetesen eletronikával is rendesen meg van támogatva az új model. A műszeregység helyére egy 5"-os színes TFT kijelző került, kapcsolható eső móddal, emellett ABS szolgálja a biztonságot, a fényszóró pedig ledes lesz, nappali menetfénnyel. Továbbá a telefontöltőt sem utólag kell felszereltetni, az is alap lesz.

Ha mindez kevés lenne, szabadon extrázható a gép mindennel, ami a Tiger 900 modellcsalád többi tagjához is elérhető, azaz több, mint 60 féle kiegészítővel: főképp dobozok, kézvédők és hasonló túra-tartozékok.

Árban nagyjából a BMW F 750 GS-sel fog megegyezni.