Jövőre indul a Supersport VB új szabályainak a tesztüzeme

2020.11.27. 08:48

A Triumph egy 765 köbcentis sportmotorral tér vissza a brit supersport bajnokságba, kísérleti jelleggel - első sorban nem a motorjukat tesztelik, hanem a bajnokságot, hogyan működhetnek a nagyobb motorok a 600-as négyhengeresek mellett.

triumphok

Ugyanis átmenni látszik a Ducati, az MV Agusta és a Triumph által támogatott szabálymódosítás, ami a mostani kiírásnál jobban passzolna a piaci igényekhez. Ugyanis a Supersport versenyek mostani szabályaihoz passzoló motorok egyszerűen eltűntek a piacról, mostanra már a Yamaha is leállította a mezőny nagyrészét kitevő YZF-R6 forgalmazását, és Európában kizárólag versenycélú R6-okat lehet majd kapni.

Az európai gyártók azért lobbiznak, hogy gondolják újra a köbcentihatárokat, és vigyék fel egészen 960-ig, hogy beférjen a Triumph 765-ös blokkja, az MV Agusta F3 800 és a Ducati Panigale V2. Az ötlet egyébként remek, és a Superbike VB rendezői is látják benne a potenciált, de az éles bevetés helyett először a brit bajnokságban tesztelik a lehetőséget, mégpedig egy Triumph nevezésével.

Bár a Triumph-nak nincs éppen sportmotorja, hiszen a Daytona 765-ből csak egy limitált szériát löktek ki, de bármikor előállhatnak egy felidomozott Street Triple RS-sel. A nemzetközi motorsportügyekre közelről rálátók szerint szinte biztos, hogy 2022-ben alaposan át fogják írni a szabályokat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.