Íme, itt a Harley-Davidson Sportster S

2021.07.14. 06:42

Először csak az derült ki, hogy egy új Revolution Max-blokkos gépen dolgozik a Harley, nem sokkal később a neve is napvilágot látott. Most vége a várakozásnak, lehullt a lepel: az amerikai márka hivatalosan is bemutatta a Sportster S-t.

Formailag teljesen egyértelmű a rokonság az 1250 Custom tanulmánnyal, végül azonban a név nem maradt változatlan a koncepcióhoz képest, így nem maradunk Sportster nélkül – ezeket a gépeket az Euro 5-ös norma bevezetése nyírta ki az európai piacon. Az új Revolution Max 1250T blokk viszont természetesen teljesíti az emissziós követelményeket, emellett pedig 121 lóerőt és 127 newtonméteres nyomatékot tud. Menetkészen 228 kilót kell mozgatnia az 1252 köbcentis, 60 fokos hengerszögű V2-esnek. Bár erőben elmarad a Pan America túraendurótól, így is izmosabb minden eddigi Sportsternél.

Ami a futóművet illeti, a 43 milliméteres, fordított első villa, valamint a külső gáztartályos hátsó monoshock is biztosít állítási lehetőségeket a motorosnak. A fékrendszer elöl négy-, hátul egydugattyús nyerget kapott, van ráadásul kanyar-ABS, sőt dőlésszögérzékeny kipörgésgátló is. Három menetprogram közül választhatunk: Rain, Road és Sport.

A Sportster S-en megfigyelhetünk olyan érdekes részleteket, mint a szokatlan formájú első lámpa, vagy a kimondottan vaskos, ballonos gumik, de említést érdemel a kerek műszer, amely valójában egy négycolos TFT-kijelző. A világítás elöl-hátul ledes, a kipufogót pedig amolyan flat trackes stílusban magasra emelték. Az új Sportster S kezdőára 12700 euró, vagyis nagyjából 4,5 millió forint.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.