Veszettül odatette a Triumph a Speed Triple 1200 RR-t

2021.09.14. 15:46

Először alig egy hónapja villant meg a Triumph Speed Triple 1200 RR, a múlt héten már egy kicsivel többet mutattak belőle. A várakozásnak most vége, a britek hivatalosan is leleplezték a leginkább talán neo-retró stílusúnak mondható fél-idomos gépet.

A külsőt talán nem is kell nagyon boncolgatni: nagyon eltalálták a formát, kellemes az összkép. A kerek lámpát körülölelő fejidom első ránézésre is jól megkülönbözteti a rovarfejű RS-től, még ha egyébként a váz, a tank és a farokidom nem is mutat ilyen eltéréseket. A kormány alacsonyabbra (135 milliméterrel) és egy leheletnyivel (50 milliméterrel) előrébb került, a lábtartó magasabbra és picit hátrébb, közben az ülés nem mozdult, így teljesen más pozíciót vesz fel a motoros az RR-en.

A vázon természetesen nem faragtak jelentőset az RS-hez képest, de a tengelytáv rövidült hat millimétert. Mivel a blokk is igen friss, ahhoz sem kellett nyúlni. Az 1160 köbcentis soros háromhengeres így pontosan ugyanúgy 180 lóerőt ad le 10750-es fordulaton, a 125 newtonméteres csúcsnyomaték 9000-nél áll rendelkezésre.

Amiben viszont többet ad az RR, az a futómű. Na, nem mintha az RS-nél elspórolták volna, az ott alkalmazott Öhlins NIX30 és TTX36 egyaránt felső kategóriás cucc, itt viszont még egyet léptek előre. Az Öhlins Smart EC 2.0 rendszere elektronikusan vezérelt és félaktív, a 43 milliméteres első villának és a hátsó monoshocknak egyaránt 120 milliméteres a rugóútja. A fékrendszernél ellenben maradtak a jól bevált Brembo Stylema nyergeknél elöl, ezek 320-as tárcsákba harapnak, hátra egy 220 milliméteres tárcsa jutott kétdugattyús nyereggel.

Az RS-től örökölt elektronikai csomag is elég fejlett, rendelkezésre áll öt menetmód, van egykerekezés-gátló, kanyar-ABS, kipörgésgátló, le és fel egyaránt működő gyorsváltó, tempomat. A beállításokat öthüvelykes TFT-kijelzőn pöcögtethetjük, a My Triumph rendszer pedig különféle csatlakoztathatósági lehetőségeket kínál.

A Speed Triple 1200 RS 15500 angol fontos alapárára 2450-et dobtak rá az RR-nél, ez 7,4 millió forintnyi összeget jelent, persze kérdés, mennyi lesz az annyi, mire ideér. Ha abból indulunk ki, hogy az RS hazai ára 6,5 millió forintról indul, akkor a fenti különbséggel számolva valamivel 7,5 millió fölött várhatjuk az RR-t.