Két újabb Scramblert mutatott a Ducati
Ahogy ígérték, idén ősszel kéthetente jelentkezik valamilyen újdonsággal a Ducati. A sort a Multistrada V2-vel kezdték, most pedig két Scramblerrel folytatják. Az 1100 Tribute Pro egyfajta tisztelgés a márka első kéthengeres blokkja előtt, míg az Urban Motard inkább egy modern értelmezés, amellyel a fiatalokat célozzák meg.
Ami a Scrambler 1100 Tribute Prót illeti, az ihletért 1971-ig, az első kéthengeres Ducati bemutatásáig nyúltak vissza. Az újdonság a Giallo Ocra fantázianevű okkersárga fényezést kapta – ugye, hogy olaszul minden bitang jól hangzik? –, a térhálós csőváz és a fűzött küllős kerekek, egyéb részletek társaságában viszont feketék lettek. A Ducati logót (inkább feliratot) Giugiaro skiccelte.
Műszaki értelemben sok újdonságot nem hozott az 1100 Tribute Pro. Az 1079 köbcentis V2-est, pontosabban ducatiul fogalmazva L2-est (90 fokos hengerszög, ugye) már ismerjük, maradt a 86 lóerő és 88 newtonméter, de ez eddig is elég volt mindenre. A nyomatékcsúcs ráadásul egészen alacsonyan, 4750-nél jelentkezik. Szériában kapja meg a modell a ledes fényszórót, a választható menetprogramokat és a kipörgésgátlót.
A Scrambler Urban Motard ezzel szemben piros-fehér színkombinációval, oldalt elhelyezett rajtszám-panellel, emelt első sárvédővel és laposabb üléssel célozza meg a fiatalokat. Technikáját nem az 1100-as, hanem a 800-as Scramblerektől kölcsönzi, kéthengerese tehát 803 köbcentis, egyenletesen adja le teljesítményét, aminek csúcsa 73 lóerő, míg maximális nyomatéka 67 newtonméter.
A két friss modellel immár tíztagú a Scrambler-család, az újdonságok novembertől lesznek kaphatók, és készül belőlük A2-es jogsival kompatibilis kivitel is.