Multistradából ez a csúcs

2021.10.29. 09:55

Idén nyáron hivatalosan is bejelentették, hogy a motorosokat kitiltják a Pikes Peak-i hegyi felfutóról. Ettől persze a verseny köré felépült legenda még nagyon is él, és a tiltás a Ducatit sem tántorította el attól, hogy az új Multistrada V4-ből is elkészítse a Pikes Peak Editiont, ahogy arra már számítani lehetett.

Az alapgéphez képest sportosabbra vették a figurát. Elöl a 19 colos felni helyét 17-es vette át, méghozzá egy könnyített, kovácsolt Marchesini alukerék, hátul pedig egyoldali lengőkart dobtak fel. Ha pedig már csúcsmodell, akkor a futóművet is ehhez igazították, az 50 milliméteres első villát egy 48-as Öhlinsre cserélték, hátra TTX36-os monoshock került, elektronikus állítási lehetőségekkel, a Smart EC 2.0 félaktív rendszerrel. Ez lényeges változás a korábbi Pikes Peakekhez képest, hiszen azok kézi állítást kínáltak.

A villaszög 24,5 fokról 25,75-re módosult, a kormány keskenyebb, a lábtartókat magasabbra emelték és egy centivel hátrébb is tolták. Ezekkel a módosításokkal egészen más üléspozíciót kapunk, noha az ülésmagasság (840-860 milliméter) változatlan maradt. Emellett egy kilónyit faragtak a menetkész tömegből is.

Természetesen motorikusan nem nyúltak a Multistradához, így az 1158 köbcentis V4-es továbbra is 170 lóerőt és 125 newtonmétert tud, Euro 5-ös norma mellett. Megállás tekintetében ugyanakkor van előrelépés, hiszen elöl a sima Multistrada két darab 320-as tárcsája és Brembo monoblokkjai átadták a helyüket a Brembo Stylemáknak, 330-as tárcsákkal. Hátul maradt az egy darab 265 milliméteres, kétdugattyús nyereggel. Nem maradt el a kanyar-ABS sem, és ha már itt tartunk, van dőlésszögérzékeny kipörgésgátló, egykerekezés-gátló, kétirányú gyorsváltó, valamint adaptív tempomat. Ami a külsőségeket illeti, a Pikes Peak matricázást a gyáriak szerint a MotoGP ihlette.