Futóműben még a superbike-okat is veri az új MT-10 SP

2021.11.23. 06:57

Nincs még két hete, hogy a Yamaha bemutatta az erősebbre és nyomatékosabbra frissített MT-10-et. A japánok csúcs-csupaszából természetesen SP kivitel is készül, erre sem kellett sokat várni, máris lerántották róla a leplet.

Ahogy az a korábbi SP-knél is volt, a legnagyobb különbséget a finomított futómű jelenti. Ez a modell kapja meg ugyanis elsőként az Öhlins félaktív – és persze elektronikusan teljesen állítható – felfüggesztésének legfrissebb verzióját. Emlékezhetünk, a KTM-nél pedig az 1290 Super Duke R Evónál vetették be a WP Apex hasonló rendszerét.

Persze a félaktív megoldás eddig is megvolt, de az Öhlins új csomagja az orsószelepes kialakításnak köszönhetően nagyobb csillapításbeállítási tartományt ígér, és jobban tud alkalmazkodni a futómű a körülményekhez és a motoros stílusához. Három előreprogramozott félaktív módot kapunk: az A1, A2 és A3 a sportot, a sport-túrát és a túrát takarja, ezeken belül természetesen folyamatosan állítja a csillapítást a rendszer. Van továbbá három manuális mód is.

A Yamaha szerint ez a legfejlettebb futómű, amit valaha szériamotoron alkalmaztak, finomabb még az R1M superbike-nál használt megoldásoknál is. Ha pedig már az R1M-et említjük, a grafikát éppen onnan örökítették át. A 166 lóerős teljesítmény, a 112 newtonméteres csúcsnyomaték, valamint a fékrendszer nem változott az alap-MT-10-hez képest. A blokkot viszont egy háromrészes alsó burkolat védi, amely egyben az olajhűtőhöz áramoltatja a levegőt.

Az SP-t 2022 közepére várhatjuk a kereskedésekbe, vélhetően a sima MT-10 egy kicsivel hamarabb érkezik meg. Az árazásról egyelőre nincsenek információk.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.