V100 Mandello: ilyen Guzzi még nem volt

2021.11.24. 07:13

Egy vadonatúj sport-túramotorral ünnepli fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi, a V100 Mandellóról pedig először kémfotókat lehetett látni, majd a születésnapi rendezvénysorozaton le is leplezték – ám a műszaki részleteket a milánói motorszalonra tartogatták.

Noha a formaterv nem kimondottan sziporkázó, ettől eltekintve mondhatni forradalmi Guzzival van dolgunk. Egyfelől ez az első modell, amelybe ezt a teljesen új fejlesztésű, folyadékhűtéses V2-es blokkot építik. Az 1042 köbcentis kéthengeres igen kompakt, 103 milliméterrel rövidebb, mint a V85 TT-ben található blokk. A teljesítményt tekintve 115 lóerőről, valamint 105 newtonméteres nyomatékról beszélhetünk. Utóbbinak amúgy a 90 százaléka már 3500-tól elérhető, vagyis alacsony fordulatszám-tartománytól jól motorozható gépre számíthatunk. Kapunk gyorsváltót is.

Az olaszok saját bevallása szerint a V100 Mandello a világ első olyan motorkerékpárja, amelyen aktív aerodinamikát alkalmaztak. Nevezetesen, a tank két oldalánál elhelyezkedő kis légterelő elemek a sebesség és a kiválasztott menetprogram függvényében emelkednek ki vagy süllyednek vissza. Emellett Öhlins Smart EX 2.0 félaktív futóművel (Moto Guzzin először), és korszerű elektronikai csomaggal is ellátták a talján crossovert. Így van hattengelyes IMU, kanyar-ABS, ride-by-wire gázmarkolat, valamint négy beállítható menetmód.

A gyáriak egy forradalom kezdeteként aposztrofálják a V100-at, így okkal gondolhatjuk, hogy technikájából a jövőben több másik modell is táplálkozhat még.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.