Guy Martin segítségével tér vissza a Dot Motorcycles

2021.12.13. 06:26

A Dot Cycle and Motor Manufacturing Company igen komoly múltra tekint vissza, 1903-ban alapították, az első motorkerékpárjuk 1906-ban készült el Peugeot-blokkal. Jó ideje azonban már nem is igazán nekik volt múltjuk, hanem ők maguk voltak a múlt, 1984 óta semmiféle aktivitást nem mutattak – oké, néhány második világháború utáni típushoz még készítettek alkatrészeket.

Most viszont visszatérnek, méghozzá a TT-legenda Guy Martin közreműködésével. Így a BSA után rövid időn belül a második, komoly történelemmel bíró brit motormárka éled újra. A központjuk ugyanott lesz, Manchesterben, ahol az alapítás idején. A vezetői székeket és főbb pozíciókat pedig Anthony Keating, Daniel Keating, Gary Hewitt és Ian Martin foglalják el, Guy Martinnak a fejlesztésben volt fontos szerepe.

Mert hogy nem csak hangzatos ígéretekkel indulnak újra, hanem mindjárt két új, de retrós stílusú modellt is bemutattak. A Reed Racer a café racer stílust képviseli, a Dot Demon pedig scrambler, technikájuk nagyrészt megegyezik. Így ugyanazt a 649 köbcentis sorkettes blokkot használják, 83 milliméteres furattal, 60 milliméteres lökettel, benzinbefecskendezéssel. A teljesítményszintekkel se variáltak sokat, 68 lóerőt tud mindkettő, 8000-es fordulaton, a 64 newtonméteres nyomaték 6700-on jelentkezik.

Fékből is egyforma Brembo-rendszert kaptak: elöl két 300-as tárcsa négydugattyús nyergekkel, hátul pedig kétdugattyús nyereg préseli a betéteket egy 220 milliméteres tárcsához. A 40 milliméteres Showa fordított villa állítható, a hátsó rugóstagnak pedig az előfeszítését lehet testre szabni. A rugóút 125, illetve 130 milliméter. A térhálós acélváz sem tér el a két modellen.

Van azért persze különbség is: a Dot Demon ülésmagassága 880 milliméter, nyolc centivel magasabb, mind a Reed Raceré. A hasmagasság 21 centi, szemben a másik gép 15,6 centijével. Tömegben viszont ismét egyezést láthatunk, 169 kilót nyom mindkettő menetkészen.