Megérkezett a legkeményebb Ténéré 700
Egy ideje vártuk már a Yamaha Ténéré 700 leginkább tereporientált változatát, a Raidet. A prototípust az őszi milánói szalonon mutatták meg a japánok, egy hónappal ezelőtt pedig már a végleges változatról is napvilágot láttak szabadalmi képek. Most végre itt a nagy leleplezés, ráadásul a név sem az, amire eddig számítottunk. Az újdonságot úgy hívják: World Raid.
Jelentős változás a sima Ténéré 700-hoz képest egyebek mellett a hatalmas, kétoldali üzemanyagtartály: 16 helyett 23 liter benzint tud elraktározni, ezzel pedig akár 500 kilométeres hatótávot ígérnek a gyáriak. Kívülről emellett még a lapos, kétszemélyes nyerget szúrhatjuk ki változásként. Az ülésmagasság 890 milliméter. Átdolgozták a műanyag elemeket és az alsó védőlemezt is.
Bár a 689 köbcentis CP2 blokkot – átdolgozott légszűrőházzal ugyan, de – megtartották, véletlenül sem lehet azzal vádolni a Yamahát, hogy a World Raid csak egy kozmetikai jellegű átirat lenne. Kapott ugyanis speciális, súrlódáscsökkentő Kashima bevonattal ellátott, 43 milliméteres KYB első villát, a hátsó gátló külső tartályos, a rugóút is hosszabb lett, méghozzá 230, illetve 220 milliméter. Az Öhlins kormánycsillapító 18 fokozatban szabható személyre. A blokkolásgátlónak három üzemmódja van: teljesen bekapcsolt, csak az első kerékre korlátozott, valamint teljesen kiiktatott.
Az ötcolos TFT-kijelzőhöz mobiltelefont csatlakoztathatunk, és van háromféle megjelenési témája is. Az Explorer modern digitális fazon, a Street kerek műszereket mutat, míg a Raid a klasszikus útvonal-itinerek stílusában díszeleg.
A World Raid várhatóan tavasszal érkezik meg a kereskedésekbe. A hazai konfigurátorban e sorok írásakor még nem látszódott az ára, de nyilván a 3,9 millió forintba kerülő Ténéré 700 és a 4,4 milliós Ténéré 700 Rally fölé lövik majd be.