Raligépből lakossági terepmotor
A Colove nevű kínai motorgyártótól láttunk már érdekességeket idén. Az évet kapásból egy 400 köbcentis négyhengeres blokk bemutatásával indították, majd elkészült köré a 400RR sportmotor. Nemsokára jön a 800RR és annak meztelen változata, és van már terepmotorjuk is: a Rally 450 kimondottan olyan versenyekre készült, mint a Dakar. Most testvérmárkájuk, az Excelle rittyentett ebből lakossági átiratot.
Az Excelle ZF 450 LS Rally ugyanazt a 449 köbcentis egyhengerest használja, amit a Colove gépe, sőt teljesítményben sincs eltérés: 53 lóerőt tud 9000-es fordulaton, a 44 newtonméteres nyomaték pedig 7000-nél áll rendelkezésre. Ezt egy gyémánt alakú acélvázba szerkesztették bele.
A 41 milliméteres KYB első villa, és a szintén KYB hátsó rugóstag egyaránt állítható, az első kerék 21, a hátsó 18 colos. A 155 kilós gép megállításáról Nissin fékek gondoskodnak, kiegészítve kétcsatornás blokkolásgátlóval. Nagyrészt tehát megegyezik a műszaki leírás a Colove-féle változattal.
Egyelőre az Excelle ZF 450 LS Rally ára nem ismert, az viszont biztos, hogy a kínai kereskedésekbe még idén eljut az újdonság.