Panigale blokkos Multistradát mutatott be a Ducati

2023.10.20. 15:24

Azt hiszem a szakkomentátorok valahogy úgy vezetnék ezt fel, hogy a Ducati féktávon beszúrt a BMW-nek. A bajor M 1000 XR – amiről az a mondás tartja, hogy az egy sportmotor, csak kényelmes – bemutatása június óta csúszik, az olaszok viszont időközben előálltak valamivel, ami tényleg nagyon durvának tűnik. Röviden: Multistrada, Panigale blokkal.

Szóval fogta a Ducati és kiebrudálta a Grandturismo V4 blokkot a Multistradaból, helyére pedig a hírhedt Desmosedici Stradale került a V4 RS változatban. 180 lóerő, 118 Nm forgatónyomaték és 13.500-nál húzódó vörös vonal. Nyilván nagyon disznó lehet a cucc! És, hogy ez az egész egyrészt kíméletesen működjön, másrészt a Circuit de Valencián kívül is használható legyen, bizonyos körülmények között (ilyen például amikor egy helyben álldogálsz, mondjuk egy piros lámpánál) az ECU levágja a két hátsó hengert.

A Ducati kommentárja szerint a váz a Pikes Peak settingből érkezik, a geometriát viszont még annál is sportosabbra vették, szóval valószínűleg meg lehet vele fordulni fiús tempónál. A futómű Öhlins Smart EC 2.0 félaktív. Ez az, amit mondjuk a Streetfighter V4 SP vagy mondjuk a Triumph Speed Triple 1200 RR alatt is megtalálsz.

A menetprogramok között természetesen helyet kapott a Sport és a Touring mellett a Race beállítás, valamint a széleskörű felhasználhatóság jegyében egy Urban állás is. A fékeket a Brembo magas polcáról vették le, a monoblok Stylemára nem szoktak panaszkodni. Szóval elég állatnak tűnik ez a Multistrada V4 RS.