14 lóerővel lettek erősebbek az új 900-as Tigerek

2023.11.04. 12:11

Volt alkalmam a nyáron egy pár napot eltölteni a Triumph Tiger 900 GT Pro-val, ami egy nagyon kiegyensúlyozott motor benyomását keltette. Nem véletlenül halogattam a megéneklését, merthogy arról igazán nehéz mesélni, ami betelál. Tiszta szerencse, hogy korábban már ketten is elvégezték a kemény melót, így vannak remek tesztek a Rally és a GT Pro kivitelről is, merthogy nekem sikerült olyan magasságokba emelni a halogatás művészetét, hogy közben a 2024-es modellévre kijött az új generáció.

Tehát itt vannak a friss 900-as Tigerek. A felállás marad a régi. A Tiger 900 GT tekinthető az alapmodellnek. Ahhoz képest a GT Pro kap elektromos futóműállítást (már elől is), markolatfűtést, gyorsváltót és guminyomás ellenőrző szenzort. A Rally Pro pedig az off-road változat, 21-es első kerékkel, 240-es első és 230 milliméteres hátsó rugóúttal.

Ami mindegyik kivitel esetén változik az a motorerő, a techie vonatkozás és kényelem. Egyikre sem volt égető szükség, de azért van egy újítás, ami kétségtelenül hasznos. Arra gondolok, hogy az új Tigrisek már automatikusan feldobják a vészvillogót erőteljes fékezéskor. Egy rendes biztonság bubusnak ez jelenthet olyan fontos különbséget a generációk között, ami az újabb felé billenti a mérleget a nagy döntés meghozatalakor.

A motorerő 94 lóerőről 108-ra emelkedett, ami százalékra lefordítva éppen 13-at ad ki. A newtonméterek tekintetében a nyomaték 87-ről 90-re emelkedett, de 7.250 helyett ez már 6.850-nél megérkezik.

Aztán akadnak itt a sajtóanyag szerint olyan jelölő fényforrások, amik rossz látási körülmények között segítenek érzékelhetőbbé, láthatóbbá tenni a motort. Noice. A vezető ülés laposabb és szélesebb lett, aminek az off-road változat szerelmesei nem biztos, hogy maradéktalanul örülnek, pláne úgy, hogy ha valaminek a nyergében eddig is el lehetett tölteni egy napot különösebb fészkelődés nélkül, az pont a kilences Tigris volt. A kijelző 7”-os TFT-re váltott, amire még mindig nem sütötték el a Netflix előfizetést, de egy nem túl látványos sitcomot már lenyomnék rajta, ha muszáj lenne. Juhé?

Az ülésmagasság érzékenységére egészen ráfeküdtek a Triumph Motorcycles-nél. Mondjuk nem is árt, a 900 GT 840, és a Rally Pro 880 millimiéteres magassága tényleg nem való mindenkinek. Ezen csak az ülés állításával lehet 20 millimétert faragni, azaz 820-ig és 860-ig lehet beengedni. Ezen túl pedig kérhető rá alacsony nyereg, amivel még 20 millimétert lehet nyerni. Tehát egy alapkivitelű Tigrist 840 és 800 milliméter között kell átlépni, ami nagyon nem mindegy.

A 900-as Tigrisek egyelőre nem kaptak magyar, csak angol árazást. A 900 GT 12.195 fontról, a GT Pro 13.895 fontról, a Rally Pro pedig 14.495 fontról indul, de akadt aki azt súgta, hogy a jelenleg futóhoz képest a 2024-es modell forintosított árazásában nem számítanak komoly növekedésre.