Elkészült a 660-as Daytona, 14 lóerővel erősebb, mint a Trident

2024.01.12. 08:59

A Triumph Motorcycles 2020-ban mutatta be a régi, 675-ös blokkból faragott 660-as szériájának első motorját, a csupasz Tridentet. A naked után érkezett az azonos alapokra épülő Tiger Sport crossover, mára pedig megérkezett a család harmadik tagja, a sportmotor. Finomkodhatunk, hogy inkább sportos motor, de a Tridentes élményeim alapján megelőlegezem a 660-as Daytonának az adrenalindúson túlmutató élménycsomagot.

Pedig abban már a Trident sem villantott utolsót. A 81 lóerős, potens, élménydús sorhármast 14 lóerővel lökték meg, tehát a végeredmény 95 Le, ami a 12.650-es fordulatszám-csúcs közelében, 11.250-nél jelentkezik. A legnagyobb teljesítmény 69 Nm, 8.250 ford./percnél, de ennek a 80 százaléka egy leheletnyivel 3000-es fordulat felett megérkezik, szóval jól használható, mókás darabnak ígérkezik.

A Tridenthez hasonlóan a váz acél, előre 41-es, szeparált működési elvű, állítási lehetőséggel nem kecsegtető első villák, hátra pedig állítható előfeszítésű, 130 milliméteres rugóúttal rendelkező központi rugóstag kerül. A Nissin fékek elől 2-ről 4 dugattyúsra fejlődtek, hátra pedig a 255-ös helyett 220-as, egydugós nyereg került.