Jelentősen megváltozik a Husqvarna kisköbcentis retrókínálata

2024.01.22. 11:07

2024-re nagyot frissített a Pierer Mobility zászlós márkája, a KTM a belépőszintű 125-ös és 390-es Duke modelljein, ami már-már értelemszerűen magával rántotta testvérbrand, a Husqvarna azonos alapokra készülő motorjait is. A fejlesztés természetéhez, ahhoz, hogy értsük, miért szemlézzük a 125-ös (125 köbcenti) és a 401-es (398 köbcenti) Svart-, valamint Vitpileneket érdemes tudni, hogy ezek motorblokkjai között erős az átfedés.

Kapcsolódó
És akkor a KTM megint odaver a konkurenciának

És akkor a KTM megint odaver a konkurenciának

Bemutatkozott a 2024-es KTM 390 Duke kanyar-ABS-szel és kanyarérzékeny kipörgésgátlóval, valamint egy tökös reklámvideóval.

Kapcsolódó
Láttál már térdelő hipszert?

Láttál már térdelő hipszert?

Aki a kényelmet keresi, nem érti a műfajt. A café racer a stílusról ÉS a csapatásról szól.

Olyannyira erős, hogy a négy motor – Svartpilen 125, Vitpilen 125, Svartpilen 401, Vitpilen 401 – LC4c blokkja (néhány különbséggel, például a vezérműtengelyek számát tekintve) gyakorlatilag azonos. A hengerűrtartalom különbséget a furatból és a löketből lehet származtatni.

Kapcsolódó
Az igazi betyársereg

Az igazi betyársereg

Az mekkora húzás, hogy a leggyorsabb és legigényesebb motor a legolcsóbb a kategóriában!

És ha már hengerűrtartalom: az első szembeötlő változás, hogy a 373 köbcentis blokkot 398-ra fújták, a nyolcadliteres érintetlen maradt. Viszont mindkét esetben a nikasilos bevonás helyett plazma belső réteget kaptak; új kiegyenlítő tengelyek kerültek bele a kellemetlen vibrációk csökkentése érdekében; a hengerfej maga viszont kisebb lett, odabent a szelepek illeszkedése precízebb, az új vezérműtengely pedig nyitásnál nagyobbat emel rajtuk.

A termosztátot a korábbinál stabilabb működés jegyében átpozícionálták, airboxból pedig nagyobbat kapott. Utóbbi rántotta magával a hátsó futóműelem áthelyezését, ami központi pozíciója helyett oldalra került, ehhez pedig új lengővilla jár. A régi tuningtörvény még mindig él: ha valamihez hozzányúlsz, borul a többi, mint a dominó.

Az újrapozícionált hátsó rugóstaggal (ami persze továbbra is WP gyártmány) viszont alacsonyabbra, 820 milliméterre került az üléspozíció. A másik feltűnő adatváltozás, hogy az 1357 milliméteres tengelytáv 1368-ra emelkedik. Tehát összegezve: az idei évben változik a négy motor nyomatékgörbéje, a futóműgeometriája, az üléspozíciója és a tömege. Igazán kár, hogy sokan lerendezik majd annyival, hogy csúnya/nem csúnya.

Az oldalról ajánljuk

Rendőrségi alapmodellt csinált az NT 1100-ból a Honda
  • Hírek

Rendőrségi alapmodellt csinált az NT 1100-ból a Honda

Eszedbe jutott már a Honda NT 1100-ról, hogy akár rendőrmotor is lehetne? Másnak is.

2024. december 30., 11:17
Kis naked és kínai túraenduró: kedvenc motorjaink 2024-ben
  • Magazin

Kis naked és kínai túraenduró: kedvenc motorjaink 2024-ben

Évzáró nosztalgia KTM-mel, Hondával, Indiannal, Voge-vel és egy titkos imádottal.

2024. december 31., 14:54