Érkezik a Benelli TRK 552

2024.02.29. 11:43

Már akkor azt hallgattuk, hogy majd így megy tönkre, meg úgy nem lesz tartós, és amúgy sem veszi meg senki, amikor 2015-ben a Benelli bemutatta a legnagyobb dobását, a TRK 502 prototípusát. Azután 2017-ben legördült a gyártósorról, azóta várjuk, hogy felrobban a kínai bomba, a modell pedig megérett az előrelépésre. Végtére is eltelt hét év.

Az európai piacon 2024-ben még itt marad velünk az 502-es Benelli túraenduró, de előreláthatólag a következő évtől már a TRK 552-t fogják árulni. Benelliül ez azt jelenti, hogy a motorblokk 550 köbcentiméteres névleges hengerűrtartalommal bír, a végén a kettes pedig a hengerszámot takarja.

Az új motorblokk korlátozások nélkül ~60 lóerő körüli teljesítményt is könnyen leadhatna, de az A2 jogosítványhoz tartozó megszorítás miatt 48 lóerőnél ugyanúgy nem számítunk többre a hazai piacon, mint az elődje, az 502 esetében. A motorblokkon kívül a Kínában készült fotók tanúsága szerint a korábbi acélcsöves lengővillát alumínium ötvözetre, a saját márkás Benelli fékeket pedig J. Juan gyártmányokra cserélik – ők a Brembo spanyol fake fékcége, akik például a KTM-nek is előszeretettel szállítanak be. Ebből pedig arra tudunk következtetni, hogy a Benelli nem csak a hengerűrtartalmat, hanem a motor presztízspozícióját, ezzel pedig az árát is egy lépcsővel feljebb teszi.