Totalbike24 - percről percre

2016.07.23. 09:47 Módosítva: 2016.07.23. 21:59

Ez itt a Totalbike24, az év legjobb 24 órás robogóversenyének hírfolyama. Vasárnap 17 óráig, azaz a befutóig itt gyűlik majd a tartalom a pálya mellől.

Alapinfók

Mi ez? - Aminek látszik: egynapos verseny robogókkal. 

Hol? - A Bognár Gokart Parkban, Ceglédhez közel. A cím: Nyársapát, Dávid dűlő 4.

Mikor? - Egész hétvégén, de a futam maga szombat 17 órától vasárnap 17 óráig tart.

Kik vannak a pályán? - Többnyire lelkes amatőrök. Ide kattintva mindegyik csapatról olvashatsz.

Hol lehet követni? - Itt találsz kétféle élőképet is a helyszínről, itt a livetiming. Máskülönben a verseny nyitott, mindenkit várunk.

17:39

Csomagolnak a csapatok és csomagolunk mi is. Beszámoló valamikor a héten, ez itt pedig még egy 83 képes gigagaléria a befutóról és a dobogóról. Gratula a csapatoknak, és köszönjük mindenkinek, aki eljött.

17:22

Ők itt a BME-s csapat, ez itt a motorjuk...

... ez pedig a kerekük, amivel bejöttek a célba:

17:04

Célban a mezőny. Az eleje nem változott, a Big Hero 4 megvédte címét, a PROcamoto kísérte végig őket a futam nagy részén eggyel hátrébbról, a Kimle pedig szoros meccsben hozta e a harmadik helyet. Lejöttek a motorok, indul az átadó.

16:59

Hajrá van, hajrá Peti! #totalbike24

Totalcar.hu (@totalcarhu) által közzétett videó,

16:30

Bajban a Viharsarok, feljöttünk tizenhetediknek.

15:50

Mindjárt belépünk az utolsó órába, és még mindig óriási kérdőjel, kié lesz a harmadik hely. Most épp a Kimle áll jobban.

15:29

Tikkadt szöcskenyájak legelésznek rajta... Fülledt melegben, égető napsugarak alatt indul meg az utolsó másfél óra.

15:14

Változás a dobogón! A Moto 28 beelőzte a Kimle Scootert. 

Nekünk Peti küldi az 1:13-as köröket, de messze még a Viharsarok Team. 

15:06

14:39

Veszélyben a 18. hely, taktikát váltunk. Peti megy fel, hogy egyben lenyomja majd a hátralevő két és egynegyed órát. Semmi felhő az égen, a boxban izzadtságtócsák jelzik, hol voltak a váltások; a pálya tele van fáradt srácokkal és motorokkal - kemény lesz, de azért ő a legprofibb a csapatból, hogy megoldja.

14:28

Ha valakinek eddig kimaradt volna a hétvége - sőt, a verseny történelmének - legnagyobb őrültje:

14:13

Pillanatkép a Totalbike Monkey's backstage-éből. Iván ad hozzá pár gondolatot a versenyből készülő kisfilmhez.

14:07

Verseny van!

13:23

Mindenki hibázhat. A Big Herót kellett kihívni egykörös büntetésre sárga zászlós előzés miatt. Három és fél órával a vége előtt még mindig van öt kör előnyük a PROcamoto előtt.

13:20

Nem csalódtunk bennük.

13:00

Kerékcsere a Magamura Teamnél. Eközben nálunk Pista készül a váltásra.

12:28

Oké, hogy a Big Hero srácai a leggyorsabbak az időmérő óta, de ezek a fiúk se kis hősök. Update: Az egyikük talpra állt, újra hárman Szkaliczkiék.

12:01

Úgy látszik, mindenki hasonló ritmus szerint működik a pályán a csapatból. Bandinak is kellett 30-40 perc, hogy stabilan hozza az 1:20 alatti köröket, amiből aztán gyorsan lettek 1:16 alatti körök. Négy körrel vagyunk a ScooterApex mögött, két körre van tőlünk a Magamura - biztos 18. hely ez egyelőre. 

Még minden motor versenyben van, a paddockban mindenfelől ebédillat jön. Nálunk is készül a menü.

11:21

Iván túl az utolsó blokkon, Bandi kezdi az ő utolsóját. Ivánnak is belefért egy bukás ebbe a két órába, de egyben a motor. A háttérsereg és a váltás nagyon vert már. Pista elfolyt egy horgászszékben, és nagyon nem úgy néz ki, mint aki a pályára készül másfél órán belül.

10:46

Jobbulást Begyónak!

10:28

Ennyi.

10:15

Fáradás van, már a boxban is elfekszik a motor. Az EMO50 esős kiállását sikerült elkapnia a Team 24H-nak. (a huszadik másodpercnél)

10:00

Már 45 perce Iván van nálunk a pályán. Azt ígérte, nagyjából itt kezd el majd gyorsulni, és úgy is lett. Már 1:12-es köröket fut, az előbb kilenc másodperccel volt jobb, mint az előttünk álló Magamura Team-es.

9:40

Annyira mégsem volt sima az éj. Gépátvétel Gábor azt mondja, két bokasérült van, de semmi súlyos. Több csapatból kidőltek páran, van csapat, ahol ketten tolják már órák óta, és úgy is nyomják végig.

Tompán indult a reggel a paddockban, kilenckor a legtöbb csapatnál még épp csak indult a csoportos reggeli. Ez itt a Moto 28 sátra, az ott pedig az, aminek látszik: a profizmus csúcsa. Élőkép a motorról, mint a MotoGP-ben.

8:52

Kevéssel a tizenötödik óra vége előtt az elején nem sok a történés. A Big Hero 4 lassan, de biztosan építette az előnyét, már hat körrel vannak a PROcamoto előtt. Kilenc kör hátrányban jön a Kimle Scooter, a POSSIBLE a negyedik és a Moto 28 az ötödik.

Valamikor az éjjel még volt egy piros zászlós szakasz. Hárman buktak ugyanott, de mindenki jól van. Kieső csapat még sincs.

Nálunk az éjjel

Iván éjfél utáni váltásával feljöttünk négy helyet, amit azóta sikerült valahogy elaprózni. Pedig bukásunk nem volt. Összességében így is két hellyel jobban állunk, mint éjfélkor. Pistának volt éjjel egy robogómászása, amikor közvetlen előtte buktak, az egyik nagy konkurensünknek, a Motoros Mentők pedig volt egy hosszabb szerelése.

01:05

Egy éjszakai gyorstöltés a Magamura Teamtől. Tizenötödikek, körazonosságban a ScooterApex-szel. Az eleje teljesen megszilárdult: a Big Hero mögött a PROcamoto és a POSSIBLE jön, a negyedik Motor Trade viszont kapaszkodik a dobogó felé: egyes körökben még a Big Herót is verik. 

01:02

Elveszett, keresik. Ha valaki talált egy fél pár fekete shox kesztyűt megköszönnénk ha leadná a büfénél vagy a Viharsarok team-nél! Fontos lenne. Köszi!

00:47

Ez a forgásban alvás nálunk is beindult, sőt, néhány percig még a párhuzamosan forgásban alvás is. Iván és Bandi voltak egyszerre álomban egy rövid időre, de még emellett a kétórásra ütemezett váltás mellett se jön össze senkinek az öt óra alvás. Peti turnusa is lassan a végére ér, behozta a csapatot az EMO50 elé, de szoros a meccs ott a végén. 

00:13

Sipi jelentkezik a backstage-ből. A táblázás éjjel sem áll meg, csak az eszközök lesznek mások.

23:37 - Pista

Az éjszaka nyugodt volt, semmi szirénazaj. És a főlényeg: nem taknyoltam el. Tavalyról már tudtam, hogy az éjszakai sessiön kemény lesz, ráadásul én voltam a kísérleti nyúl, aki először próbálta meg a kétórás menetet. Erre szükség van, hiszen csak így tudjuk garantálni a tisztességes alvásidőt. Nagyon paráztam, hiszen az én hibámból kifolyólag vesztettünk 15 kört az előttünk lévőhöz képest és reménytelenül az utolsó helyre estünk vissza. Ám Bandi, Peti és Iván ledolgozták a hátrányt, precízen, esés nélkül mentek és lehozták 3 vagy 4 körre.

Persze beütött a ménkű, hülye fejjel nem töröltem meg a pleximet, mielőtt felmentem és a még ki nem száradt bukósisak azonnal bepárásodott. Na ekkor töröltem rá kézzel, azzal a kesztyűvel, mellyel előtte kétszer estem. Totálisan összemaszatolódott, alig láttam valamit a lámpák köréből kikerülve szinte nem tudtam megkülönböztetni az aszfaltot a pálya szélétől. 1:32-es, 1:28-as köröket tudtam csinálni és mindenkit el kellett engednem többször. Egy kerek órán keresztül kínlódtam, akkor kellett kiállnunk tankolni és előtte már mutattam a remek háttérmunkát végző csapatnak, hogy törölni kell a plexit, mert egyszerűen nem lesz jobb. Göbölyös doki jött, és amíg a fiúk tankoltak (mert természetesen nem álltam ki egy óra után), addig törölt. 

Mindjárt más lett a világ és aránylag gyorsan belejöttem. 1:20 eleje, majd már fixen 1:20 alatt mentem, sokat is előztem, remekül éreztem magam, legszívesebben a füleimmel tapsikoltam volna, amikor láttam, hogy nagyobb dráma nélkül tudom az 1:17-es időket, sőt, az utolsó fél órában fixen 1:15-1:16-okat mentem, ami számomra már remek idő, hiszen nappal sem tudtam jobbat 1:15-nél. Volt egy-két csücskös helyzet, amikor már nagyon elbíztam maga, de belül működött a vészcsengő, nem eshetek el. Megtaláltam a ritmusom, végre előztem rengeteget és mire elképesztően elkezdett fájni a seggem, addigra le is telt a két óra és mi fixen a 23.-ik helyen álltunk úgy, hogy a leglassabbként le tudtam dolgozni a hátrányunkat és ezek után már a gyors pilótánk jött. Peti fent van, remek időket megy, be fog férni az 1:10-be is szerintem, de a lényeg, hogy jövünk, a motor szuperjó, remekül gyorsít ki és jól tapadnak a Metzelerek. A kritikus idő a hajnali harmat lesz, mert a pálya nagyon csúszós tud lenni. Most is esnek sokan, de amióta megdupláztuk a pályabírók számát, azóta mindenki látja azonnal, ha baj van. Gyors zuhany, kaja egy tea és megpróbálok aludni egy kicsit (nem hiszem, hogy menni fog). Ja, ha olvassák ezt a nézők, akkor üzenem, hogy belevakuzni a versenyzők arcába éjszaka elég masszív bunkóság és veszélyes is, ne tegyétek!

23:21

Lejött Pista, felment Peti. Kemény két óra volt, de ledolgoztuk a hat kör hátrányt a végéhez képest. Még utolsók vagyunk, de Szkaliczkiékkal egy körben.

23:09

Hat óra után az állás. Az élő eredmények továbbra is itt.

22:53

Este van, este van.

22:51

Szóval így volt, pedig vezettek is. A sárga zászlót pedig nem viccből kérjük, hogy vegyétek komolyan. 

22:23

A Big Heroról is álljon itt valami. Ez itt egy 50 perccel korábbi tankolásuk, azóta sok említésre méltó nem történt velük. Továbbra is két kör az előnyük, még így sötétben is hozzák az 1:10 alatti köröket. A PROcamoto tartja egyedül stabilan a tempójukat, a harmadik POSSIBLE már öt körös hátrányban jön. Nálunk még mindig Pista megy, stabilan utolsók vagyunk, bár egy kört már sikerült lecsípni a mentős csapattól. 

22:19

Egy látogatónak hála egész szép adag kép került a Picasara - a legjobb, hogy olyan részeiről is a pályának, ahol mi nem feltétlen fotóztunk. 110 kép a rajttól a paddockig ezen a linken

21:59

WTF?

21:56

Szigetszer Tomi nem megy el aludni, a közös szerviz az EGÉSZ futam alatt nyitva minden csapat előtt.

21:48

Eközben a Scooter Apexnél. (Nálunk is alakul az alvós szakasz - Bandi már elment rápihenni az hajnali kora hajnali folytatásra.)

20:53

Lejött Bandi, felment Pista. Innentől megpróbálunk kétórás etapokat menni. Az elején letisztultak az erőviszonyok. A Big Hero már két kör előnyben, a PROcamoto a második, a Kimle Scooter pedig már az időmérőn mutatott formáját hozza, és az 1:05-ös időkkel felkapaszkodott harmadiknak.

20:41- Iván

Most jöttem le az első versenykörömről - egy órát mentem, és már most rottyon vagyok. Pista szerencsétlen esése után a szerelésen sok idő elment, Bistei viszont csodálatosan motorozott egy órán keresztül - pozíciót nem javított, viszont végig gyorsan és stabilan ment, folyatta a motort végig a pályán. A cserénk villámgyors volt, és amint felhajtottam a pályára, megszűnt a külvilág.

Vagy tíz kört mentem, mire egyáltalán elkezdett érdekelni, hogy milyen köridők jönnek ki belőlem - biztonsági motorozásra készültem, 1:13-1:15 közötti időkkel, inkább legyek lassú, minthogy egy esés miatt megint szerelni kelljen. A pálya rendkívül gonosz, mármint olyan szempontból, hogy ha egy kanyarban hibázom, akkor a következő kettőnek is annyi. És hibázni bőven lehet, a rajt előtti esőben rendkívül sok sár került a hátsó ívekre - ott nem is lehet szépen kiengedni a széléig.

A másik problémám maga a motorunk volt, az első futómű annyira sprőd lett, hogy gyors ívváltásoknál egyszerűen elmegy oldalra a kerék. Ezért nagyon finoman kellett bánni a géppel, minden erőszakosságot mellőznöm kellett - tehát Márquez stílusa a mi Hondánknak nem fekszik, Lorenzót kell elővenni. Nekem a legvégéig sem sikerült átkapcsolnom, még a biztonsági üzem ellenére is többször egyetlen hajszálon múlt a talpon maradás.

Előztem, engem is előztek - igyekeztem rendszeresen hátra pillantani, hogy készüljek egy-egy gyors sofőr beesésére - kedvencem Bódis Ricsi volt, akinek a motorozása egyszerűen egy másik dimenzió. Nem véletlenül ő a jegyzett versenyző és nem én.

Az egy óra nagyon kemény volt, de végig adta az ívet - viszont hatalmas hiba volt a szurkolóknak kiintegetni, kis híjján pofára estem emiatt a hátsó nagy féktávon. Amikor Pista a pálya széléről intett, hogy három köröm van még, némileg megkönnyebbültem: jó a buli, de már elkezdtem hibázni. Szédelegve szálltam le a motorról, de iszonyatosan boldog voltam: egy hellyel előrébb jöttünk, és esés nélkül megúsztam.

20:13

Guminyomás-ellenőrzés és tankolás után pályán az utolsó váltónk, Bandival már mindenki volt fent. Bandininek egy célja van: nem esni. 1:15-ös körökkel kezd, ezzel így stabil huszonharmadikok vagyunk. Iván rendbe rakja magát, aztán ígért pár insider bekezdést a saját blokkjáról.

20:11

Megy a nap, jön az éj.

19:49

Ugyan a nap még nem bukott le teljesen a horizonton, eljött az ideje, hogy mindenki bekapcsolja a lámpáját. Hűl a levegő, hűl az aszfalt, és lassan körbeér a váltás, jönnek a fáradt, másodkörös versenyzők. A Big Hero kicsit visszavett, a paddockos pletykák szerint volt egy bukásuk, így most megint kapaszkodniuk kell az első helyért, ami most a PROcamotóé. Eközben a Motor Trade-é az új rekord: 1:04,180!!!

19:35

Ez pedig Iván váltása volt. Peti jött le, egyelőre ő nálunk a leggyorsabb 1:10,7-tel.

19:30

Egy profi versenyzőváltós bejelentkezés a Magamura Teamtől.

19:24

Megvan a döntés. Innentől minden lefülelt sárga zászlós előzésért egy kör kényszerpihenő jár.

19:15

Piros zászló, de nincs baleset. Szása terelte a teljes mezőnyt egy villám fejtágításra, mert fájóan sok lett a sárga zászlós előzés. Rövid megálló volt, már újra a pályán a mezőny.

19:00

Ez ugyan még az időmérőn készült, de jól látszik rajta hol is vagyunk. Köszi a drónvideót az OEM-Partsnak.

18:50

Közel a második óra végéhez újra a Big Hero 4 az élen. 1:05-ös(!) kört mentek az előbb. Félelmetes fölény, 1:07 alatt nincs senki rajtuk kívül.

18:40

A történelmi hűség kedvéért, az első száz perc után az állás.

Folyamatos, élő eredménylista erre.

18:35

Nem hajtunk a szépségdíjra.

18:33

Túl az első másfél órán. Az élen meglepetésre a Márk A Szerviz, de nagyon szoros az eleje. Fél percen belül a PROcamoto és a címvédő Big Hero 4.

18:17

Kicsit összetettebb volt a baj. Hegesztettünk, ragasztottunk, és kapott pár percet az elektronika is. Elment a világítás is, még jó, hogy volt kéznél egy hosszabbító. A srácok direktbe összekötötték a lámpát az akksival, így arra már nem lesz baj. A tankolást is sikerült lezavarni - talán időben kicsit túl közel is a hegesztéshez, de összességében tisztes munka volt az első nagyobb szerelés. Huszonhárom kör hátrányban az utolsók vagyunk, de Peti hamar magára talált: már 1:11-eket megy.

18:00

Bejött Pista, mindenki a robogó körül. Azt mondja, az első bukta még sima volt, a másodiknál már törött a fékkar. Utána még ment fél órát első fékkelMost állunk, Peti várja, hogy összeálljon a technika.

17:47

Komolyabb a baj, hegesztés lesz. A fékkar rögzítése törött, Bandi még visszaküldte két körre Pistát, addig felkészül a szerviz.

17:40

Pista esett kettőt, szerelés lesz. Bal oldali fékkar minimum, aztán majd meglátjuk. Megyünk szerelni.

17:35

Akkor még egyszer a rajt.

17:22

Jött egy nagy adag kép a rajtról és az első kőrökről. Giga galéria mindenkiről a rajtban, rajtkor és az első kanyarokban.

TB Monkey's: Pista kezdett nálunk, Peti váltja majd. Egyelőre utolsók vagyunk, de a paddockig még nem ért el, hogy miért.

16:57

Egy felhő nincs az égen, a pálya tiszta. Perceken belül rajt. Hajrá srácok, csak ésszel! Élő eredmények itt, élőkép pedig itt.

16:44

A kacsaúsztatóvá vált kanyar miatt változik a nyomvonal. Semmi extra, csak a bokáig vizes kanyart vesszük ki. UPDATE: Megoldódott a probléma, minden úgy lesz, ahogy az időmérőn. 

16:12

Az OEM-eseknél ilyen volt a vihar. 

16:02

Mindenki kibújt a menedékéből, a fél paddock elindult a pályára. Megindult az állapotfelmérés: egy kanyar kivételével már két perc után előjöttek a száraz foltok. Ahhoz az egy kanyarhoz viszont nem biztos, hogy elég lesz a söprű.

16:00

Túl vagyunk a viharon, annyira talán nem is a szélét kaptuk. Brutális volt, de legalább elvitte a felhőket. 

15:30

Már nem esőpara van, hanem vihar. Göbi azt olvasta, csak a szélét kapjuk meg itt, de az is nagyon morcos. Update: szakad, ömlik.

15:04

Az eleje már nem változott, mi viszont feljöttünk még pár helyet a végére. Bandi művészkedett az üléspozícióval, abból lett az az 1:11,5. Az erőviszonyok már kirajzolódtak, de 24 óra az 24 óra. Eddig mindenki egyben, az időjárás viszont elég para. BP felől jön a vihar, már látjuk a szélét, és dörög.

14:50

Tíz perccel az időmérő vége előtt az állás.

14:08

35 körön vannak túl a legaktívabb csapatok. Jól láthatóan mindenki az üres zónákra játszik, mert brutális a tömeg a pályán. Továbbra is a Big Hero 4 és a Kimle Scooter vannak csak 1:07-en. Nálunk még Iván tolja a Berzinek, már 1:12-es a legjobb időnk.

14:01

Azt hinnéd, a szűk labirintus után itt végre jöhet a tempó, aztán elmegy a segge. Nem ők voltak az elsők, akiket megtréfált a kanyar - úgy néz ki, már most megvan a legjobb szpotter pont.

13:49

Túl az időmérő harmadán, eddig csak a címvédő Big Hero 4 és a Kimle Scooter ment 1:07-es időt. Nálunk 1:13 eddig a legjobb, de már öltözik a csodafegyver, Bistei Peti. Egyelőre sok a hasalás, és a forgalmat is szokni kell, de a nap legalább kisütött, amennyire lehet, tapad a pálya. 

Megj.: Online időmérő még nincs, de a futamra lesz az is. Élőkép továbbra is itt.

13:20

Pályán a robogók, indul az időmérő. Élőképért kattints ide.

13:12

A kései rajt előnye: van idő egy jó ebédre. Eközben a Kimle Scooter Teamnél.

13:01

A #Totalbike24 a verseny hashtagje a Facebookon. Még az időmérő sem indult el, de már gyűlt alá pár gyöngyszem. Ez itt például egy a tegnap estéről.

12:23

Reggel még vizes volt a pálya, most úgy áll, a fél kettes időmérő full szárazon zajlik majd. Van pár felhő, de nem ijesztő. Utolérjük magunkat, aztán bepakoljuk ide a futamhoz szükséges mankókat (élőkép, livetiming, csapatbemutatkozók, etc.)

12:01

Eldőlt. Megvoltak a rövid tesztkörök, a közepesen nehéz görgő lesz a jó a Totalbike Monkey's-nak.

11:15

Kihasználva az óriási vákuumot a gépátvétel és az időmérő között, Bandi nekiállt kicserélni a variátor görgőket. Kicsit lassabb a pálya, mint Visontán, nincs szükség nagyobb végtempóra. Lent kell az erő, megpróbálkozunk a nehezebb görgőkkel, aztán meglátjuk.

10:50

Egy-két késő kivételével mindenki túl a gépátvételen. Gépátvétel Gábor azt mondja, rengeteget javult a morál tavaly óta, nem voltak trükközések a felszereléssel, talán összesen egy sisakot nem engedett át. Sokképes galéria egy kattintásra. 

Nálunk a reggel

Körömfestés művészi szinten és felkerül a rajtszám - képalás minigaléria a reggelünkről.

Nálunk a tegnap

A csapatok úgy fele már tegnap elkezdte belakni a paddockot. Az első tesztkörökről, a tankoláspróbáról,  na meg a versenystresszt kezelendő letudott kötelező alkoholadagról Iván tegnapijában.

Kapcsolódó
Ilyen tankolást az F1-ben nem láttak

Ilyen tankolást az F1-ben nem láttak

A versenygép összeállt, a pálya szélén elvégeztük az utolsó fejlesztéseket.

Az oldalról ajánljuk

Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
  • Hírek

Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t

Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.

november 22., 13:29
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00