Best of helyett sztálini válogatás

TB24: Totalbike Monkeys

2018.07.26. 10:30

Az idei szezonra egy amolyan best of csapatot terveztünk, elképzeltünk egy válogatót, ahol a szerkesztőség minden tagja, külsős, belsős, mindenki ott lehet, és köridőben bizonyíthat. Aztán ahogy közeledett a verseny, és nem volt mozgásképes robogónk, sőt, remény sem, hogy össze lehet szervezni egy ilyen eseményt, akkor jött a B-terv.

 A B-terv pedig úgy szólt, hogy versenyezzenek azok, akik:

- Az idei évben legalább egy cikket írtak a Totalcarnak vagy a Totalbike-nak, ez elvégre szerkesztőségi csapat, ne motorozni tudó, de a vállalathoz nem kötődő emberekkel duzzasszuk fel.

- Szeretne is versenyezni. Ezt gondolom nem kell magyarázni.

- És az elmúlt három évben sokat tett a Totalbike24-ért.

A csapat egyes számú versenyzője így lett Tom, a grafikusunk és általános megoldóemberünk. Ha olvasol egy cikket, és szép benne a kép, akkor az ő munkáját látod. Ha fenn van egy Égéstér-adás, az az ő munkája. Ha tetszik a TB24-es Boxutca tábla, és a céges konyhában nézegetitek egy évig, akkor az ő munkáját őrzitek. Küldök neked egy vektoros TB24 logót - azt is ő csinálta. Megnyerted a versenyt, és hazaviszed a díjat: ki nem találnád, azt is ő csinálta. Minden évben alvás nélkül segítette a csapatot, tankolt, táblázott, gürizett, hogy a Totalbike24 simán fusson. Ezek után kit érdekel, hogy még soha nem ült robogón vagy motoron, még utasként sem? A Totalbike24 erről szól: egy napra az is menő motorversenyző lehet, akinek amúgy soha nem adatna meg a lehetőség.

Tavaly Stump Bandi már nem dolgozott a cégnél, de a versenyre nem csak hogy lejött, hanem a kocsija menyezetig volt szerszámokkal, és ezerrel segített nekünk. A korábbi két évben pedig alapember volt, a verseny előtt a garázsában készítettük fel a Berzerkert, verseny után pedig ott javítgattuk. Mindig stabil támasza volt a bulinak. Az idei publikálása pipa - ajánlom ezt a minden szempontból kiemelkedő anyagot a Porsche 911 GT3 RS-ről - aztán amikor felajánlotta a cikkhonort a rendezvény költségvetésébe, akkor végleg eldőlt, hogy aki ennyire önzetlenül támogatja a Totalbike24-et, annak jár a versenyzői ülés.

Nincs az a koordinátarendszer, amiben Bistei Peti ne fért volna bele a keretbe. A tavaly egy szalagszakadás szabotálta el az indulását, idén pedig ő az egyetlen, akinél az edzéshiány gyanúja fel sem merülhet. Két éve a nyársapáti versenyen ő volt a csapat húzóembere, aki nem esett, és állandó, gyors tempót tudott menni. Amikor egy felmenetellel négy helyet javítottam, azt ő készítette elő, ő dolgozta le nekem a hátrányt, hogy arathassak. Ő vitte be a hátán a csapatot az utolsóról a 17. helyre. De nem csak a szerkesztőségi csapatért tett sokat: se a tavalyi, sem az idei verseny nem jött volna össze, ha nem hoz minket össze a Hahn und Kolbbal és a Piroskával. Pattintsatok neki egy pacsit, ha találkoztok a paddockban.

És ha már a szentek keze is a közhely által meghatározott irányba hajlik, akkor majd pont én legyek önzetlen? Tavaly a szervezési és közvetítési feladatok miatt kihagytam a versenyzést, és majd belehülyültem - hidd el, vannak elvonási tünetek. Idén ott leszek a mezőnyben.

A robogónk marad a tavaly beszerzett Aprilia, ami minden várakozást felülmúlóan jól ment - a blokk már kicsit erőtlen volt, de az OEM-Parts-tól összerendelt cuccokkal elég jól megcsináltuk. Ahhoz képest, hogy tényleg csak egy nagyon alap szervizt, új fékbetéteket, gyertyát, egy új variót és indítókuplungot kapott, tökéletesen működött. Még Guld Peti is tudott a célegyenesben előzni, pedig ő aztán tényleg nagyobb volt a mezőny jelentős részénél. Ráadásul maradt egy csomó alkatrészünk tavalyról, fékkarok, apró biszbaszok, és idén kaptunk hozzá még egy halom jóságot: nem titok, egy sor fejlesztéssel készülünk, és most már nincs is nagyon hova halogatni a szervizmunkát. A robogó bekerült az Aszalós Racinghez - jobb helyen nem is lehetne.

A jó szereplés viszont csak részben múlik a versenyzőn és a robogón - a legfontosabb a háttércsapat. Idén a verseny élő közvetítését Csikós Zsolt vezeti, ő lesz a DJ a monitor mögött - szépirodalmi alkotást tud írni egy sajtóbemutatón összehozott szerencsétlenkedéseiből és könyv születik a roncs autókhoz fűződő bűnös szenvedélyéről, szóval az idei tudósítás mérföldkő lesz. A sajtócsapat oszlopos tagja lesz Rézmányi Balázs és Guld Péter - Rézmonyó olyan fotós ikon, hogy az indokolatlan éjszakai fotózást a szerkesztőségben csak rézmányizásnak hívják, a galériái pedig kényeztetik a retinát. Guldról pedig elég annyit mondani, hogy nemzetközileg jegyzett MotoGP és Man TT szakíró, finn, olasz és angol lapoknak szállít anyagot - ó, és ne gondold, hogy csak írni tud: nézd meg az imatrai IRRC-n készült fotóit, vagy amiket a Sapka-féle BMW RS-ről lőtt!

A paddockba kivonul a Totalcar teljes lakókocsis és lakóautós szakosztálya: Nyegleo általános logisztikai és backoffice menedzserként irányítja a mobilhome-tábor életét, Pere Laci reméljük bemutat pár igényes javítást, míg Göbölyös Zsolt cinikus megjegyzéseivel tartja majd bennünk a lelket a kritikus pillanatokban.

Az alaptagok mellett velünk lesz egykori gyakornokunk és barátunk, Jakusovszky Elvis Kristóf és régi cimborája, Szabó Trip120 Dani - ők főleg általános segítségben és fotókban utaznak, illetve a dugókulcs és a csavarhúzó sem áll idegenül a kezükben, ha arra kerülne a sor.

Tervek vannak, úgy számolunk, ha minden hibátlanul pörög (ez egy valószerűtlen szcenárió), tehát mindenki folyamatosan jó időket megy, a robogó hasít, nincs esés, nincs szerelés, akkor a középmezőnyt tudjuk hozni, erős töltelékcsapat leszünk. Eddig volt egy 10. egy 17. és egy 21. helyünk, a tendencia tehát romló, viszont a 10. helyet hozó csapatnak a fele, a 17. helyet hozó csapatnak pedig a kétharmada a pályán lesz, jelentsen ez bármit is.