B125: remélem, elférek rajta

2011.12.16. 13:56

Hosszú a lábam, nem akarok nyomorogni

From: b.....@gmail.com

Date: December 14, 2011 10:16:05 AM GMT+01:00

To: tcolvasok@mail.totalcar.hu

Subject: B125 (for 186cm and 90kmh)

Hello! Remelem jo helyre irtam:)

Én is mint sokan nézelődöm most a b125 kat. korul és érdeklődnek, hogy milyen gépet ajánlanátok nekem látatlanban, alábbi szempontokkal, bpi lakos, napi 20-30km átlagban (nem csak belváros) szóval az utazó 90kmh-t elege szeretnem, valamint 186cm vagyok 75kg, szóval a súly nemhiszem hogy gond lenne de a magasságom okoz a legtöbb fejtorest, mert a kisebb 50es robogókon is elég alacsony a komfortérzetem, főleg a térd és a tartás helyzetek miatt...

Néztem sportmotort, endurot, robogót, choppert, igazából mindegy a fajta csak kényelmes legyen és ne kelljen hátszél a 90kmh-hoz...

Koszi a tippeket élőre is!


Kedves olvasó!

Az alábbiakban néhány konkrét típus felsorolásával szeretnék megmutatni egy irányt, amely az ön számára megfelelő százhuszonötös felé vezet.

A magassága miatt ne aggódjon, ön nem óriás, a 125-ös kategória pedig nem csak gyerekeknek való. Javaslom, próbáljon ki egy Honda XR125-öt, vagy egy City Flyt (CLR125). A két gép azonos, rendkívül egyszerű műszaki alapokra épül, ám szerintem az utóbbi sokkal szebb, és egy kicsit kényelmesebb is. Sajnos ebből a típusból, éppen sokoldalúsága miatt kevés eladó példányt találni manapság, de nem lehetetlen. Az XR nem nehéz préda, azt egy időben hólapáttal hányták a magyar Honda kereskedések, mert olcsó volt, és nagyon megbízható. Mint oly sok más 125-ös típus, az XR és a CLR is nagyon kedvelt a futárok körében, tehát javaslom, nagyon alaposan nézze meg a kiválasztott példányt, mielőtt fizetne érte.

Ha nem tetszenek ezek a Hondák, vessen egy pillantást a Yamaha XT125R enduróra, és szupermotó jellegű testvérmodelljére, az XT125X-re. Az építési séma a fentiekhez hasonló, tehát léghűtésű, egyhengeres, kétszelepes blokk, elől tárcsa-, hátul dobfék, és egy mázsánál valamivel nagyobb tömeg, bár a motor egy kicsit kisebb.

Ezek a típusok nagyon könnyen vezethetők, igen elterjedtek, alkatrészellátásuk megoldott, jól mutat rajtuk a hátsó doboz (top case) és mint minden kis négyütemű, nagyon keveset fogyasztanak. A menetteljesítmények megfelelnek majd az elvárásainak, a 90 kilométeres utazótempó, sík úton nem okoz majd gondot, bár hozzá kell tennem, ez részben azért merem leírni, mert megadta a testsúlyát.

Ha új motorban gondolkodik, tegyen próbát a Minarelli 125 köbcentis, folyadékhűtésű blokkjával szerelt, 15 lóerő névleges teljesítményű típusokkal. Ilyen például a Yamaha WR125 (X és R) vagy éppen a Derbi Terra Adventure.

Ha robogót vesz, le kell mondania a fokozatok kihúzatásának lehetőségéről és csak a szíjautomata váltó hangolásában bízhat, amikor egy emelkedőhöz ér. Egy nagykerekű Honda SH, Piaggio Liberty, esetleg egy Suzuki Burgman 125 is kiváló megoldás lehet önnek, csakúgy, mint a Kymco sokszor emlegetett People, illetve Agility City modelljei, hogy csak a leggyakoribbakat említsem.

A robogók további előnye, hogy jobb az esővédelmük, ha kell, nagy szélvédővel, lábtakaróval és kézvédővel téliesíthetők, kapható rájuk téli gumiabroncsi és még könnyebben vezethetők, mint a felsorolt motorkerékpárok, illetve némelyiken elég tisztességes tárolórekeszeket találni, vagyis erre már nem kell költenie a használatbavétel előtt.

Üdvözlettel: Zách Dániel

Ha többet szeretne tudni a B125 világáról, nézzen át Totalbike.hu/B125 oldalunkra, ahol mindent megtalál, amire szüksége van, és azt is, amire nincs.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.