Tarolnak a Hondák

2011.02.03. 08:11

Döbbenetesen jó motor lesz a Hondáé a 2011-es szezonban, erre mérget vehetünk. Az első hatba mindössze Ben Spies tud odaérni a Yamahával a sepangi teszt második napján, egyébként egytől-egyig az RC212V-t ülik körülötte, és egyöntetűen mondják: ez egy piszok jó motor. Nem köridőre, hanem a jó alapbeállításokért mennek – állítják többen –, valószínűleg Pedrosa is csak a mihez tartás végett bombázott már a negyedik körében egy 2:01 alatti időt, amivel megközelítette Valentino Rossi korábbi pályacsúcsát.

A kis spanyol rengeteg új alkatrészt kipróbált a szerdai napon, azonban még egyáltalán nem tisztult le benne, hogy melyik kombinációval fog nekivágni az idei szezonnak. „Délelőtt az új, 2011-es motorblokkal dolgoztunk, meg az új vázzal. Aztán délután elővettünk néhány új rugóstagot is, holnap pedig egy másfajta első teleszkópot is kipróbálunk. Sajnos még egyáltalán nem látom, melyik lesz a nyerő. Minden egyes alkatrésznek rengeteg pozitív, néha ugyanannyi negatív hatása van a motorra, szóval le kell ülnünk, és összegeznünk kell a tapasztaltakat.” – mondta Dani a második nap végén.

A második Casey Stoner ugyan már hét tized másodpercet kap, de mögötte alaposan összesűrűsödik a mezőny – őt és a hetedik Lorenzót bő egy tized választja el. A hondások elégedettek, Dovizioso is megnyugvással tekint a nap végi tabellára, de nem panaszkodik a Yamaha legénysége sem. Spies ott van a harmadik helyen, Lorenzo is keményen tesztel – nyilatkozataiból nem lehet nem kihallani, hogy bizonyítani akarja: Rossi nélkül is képesek fejleszteni az M1-et.

Huszárosnak nem mondható eredményei ellenére nem sok aggodalom látszik Valentino Rossi arcán. Az első kerék pattogására panaszkodik egy kicsit – mint ahogy oly sokan a mezőnyben a maláj pályán – de egyébként úgy érzi, teljesen jó irányba haladnak. A válla továbbra is fáj, de legalább rosszabb nem lett keddről szerdára, aminek örül. Üzeni, senki ne aggódjon a köridők miatt, jó lesz ez a Ducati: a bő másfél másodperces hátrányából egyet azon a két kemény féktávon szed össze, ahol nem tudja eléggé megterhelni a vállát, és ha ezt nem nézzük, úgy már nincsenek is olyan nagy hátrányban. Azért csütörtökön megpróbál majd menni egy komolyabb kört, mondja, és talán végre kipróbálják az új első villákat, amire továbbra sem került sor.

A sepangi tesztnek csütörtökön lesz vége.

A szerdai eredmények:

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 2:00.770 (39 kör)

2. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 2:01.434 (44 kör)

3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2:01.508 (60 kör)

4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2:01.512 (48 kör)

5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 2:01.522 (42 kör)

6. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 2:01.534 (58 kör)

7. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2:01.563 (35 kör)

8. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 2:01.687 (63 kör)

9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 2:01.722 (33 kör)

10. Hector Barbera ESP Aspar Team 2:02.093 (45 kör)

11. Nicky Hayden USA Ducati Team 2:02.379 (62 kör)

12. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 2:02.426 (50 kör)

13. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2:02.597 (42 kör)

14. Kosuke Akiyoshi JPN Honda Test Rider 2:02.619 (47 kör)

15. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2:03.032 (38 kör)

16. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 2:03.047 (56 kör)

17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2:03.466 (47 kör)

18. Bike #T2 JPN Yamaha test Rider 2:03.910 (51 kör)

19. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 2:04.026 (58 kör)

20. Bike #T1 JPN Yamaha Test Rider 2:04.142 (56 kör)