Ennél semmi nem néz ki veszélyesebbnek
Nagyképes: 45. Debrecen GP
Ha voltál már salakversenyen, akkor tudod miről van szó. HA MÉG NEM VOLTÁL, AKKOR AZONNAL MENJ EL EGYRE, MERT EZ A TÖKÉLETES SZÓRAKOZÁS! Megpróbálom képekben összefoglalni, hogy miért.

Sokszorosan összevont ünnep volt augusztus 20-án Debrecenben: az államalapításon kívül megünnepeltük az 50 éves salakmotor stadiont, a 45. Debrecen GP-t, illetve éppen harminc éve, hogy Adorján Zoltán (neon ruhában) és Tihanyi Sándor (narancs-feketében) harminc éve nyertek páros világbajnoki bronzérmet. A salak két legendája ment is egy bemutatót. Ó, ne gondoljátok, hogy csak végiggurultak, keményen elrakták keresztbe a motort! Ez nem az a műfaj, ahol belefér az alibizés

A futamon kint volt minden idők legsikeresebb salakosa, a dán Hans Nielsen - összesen 22 világbajnoki cím fűződik a nevéhez, ebből négy egyéni. 1990-ben Jan O Pedersennel együtt nyerték meg azt a VB-t, amin az Adorján-Tihanyi páros harmadik lett

Egy futamban négyen rajtolnak és négy kört tesznek meg, majd jön a következő négyes. Az első 3, a második 2 a harmadik 1, a negyedik 0 pontot kap

Vaspapucsosok. Direkt salakmotoros csizmát két nagy cég gyárt, az olasz TCX és a német Daytona

Magosi Norbert egy hónapja törte el a bokáját, és még igen távol volt attól, hogy gyógyultnak lehessen nevezni. Ehhez képest végigversenyezte a napot

A tengelytáv helyes beállítása nagyon fontos, futamról futamra variálnak vele, folyamatosan változtatják a lánc hosszát patentszemek betoldásával

Az ausztrál Josh Pickering futva betolja a motorját a célba - mivel a négyből egy ellenfele kiesett, hiába a műszaki hiba, ha segítség nélkül beér, akkor jár neki a harmadik helyért járó 1 pont

Matej Žagar igazi sztár, GP menő, háromszoros EB-győztes. Debrecenben egy nap alatt háromszor javította meg a pályacsúcsot, és végül behúzta a döntőt is, ezzel ő lett a 45. Debrecen Grand Prix győztese. A képen éppen a nála is nagyobb királlyal, Hans Nielsennel szakmázik

A leintés pillanata, ekkor már készül a következő négyes csoport. Nagyon nézőbarát a formátum, folyamatos az akció

Pickering egy akkus ventillátorral hűti magát. Ezek a ventik nagyon fontosak, futamok között ezekkel hűtik a motorokat is

Kacper Gomolski (PL), Matic Ivacic (SLO) és Marko Levishyn (UKR) csatáznak keményen az első kanyarban. Általában centikre egymástól, néha össze-össze érve, miközben a karbantartások között nyomvályúsodó pályán el-el pattog az első kerék

Kovács Rolandnak nem adta ki a hétvégén, egyik futamon az előtte menő által felvert ökölnyi kő miatt kellett lejönnie, később pedig egy cseh versenyzővel ütközött. És Roland milyen srác? Ebből a videóból valamennyire kiderül

A kanyart koppra keresztbe vert kormánnyal kezdik, a képen éppen a lengyel Norbert Kosciuch mutatja, hogyan kell

Egy karnyújtásnyira a vágyak tárgya

Bjarne Pedersen a világ élvonalához tartozik, többször nyert VB futamot, Debrecenbe is esélyesként érkezett, végül az ötödik helyen zárt

Rajt előtt a versenyzők hosszasan keresik a legideálisabb árkot, amiből kirajtolhatnak, majd próbálják lent tartani a motor mindkét kerekét. Ez egyáltalán nem triviális, a metanollal hajtott ötszázasok kb. 80 kilójára nagyjából ugyanannyi lóerő jut

Kék sisak: Norbert Kosciuch, sárga: Petr Chlupac, fehér: Kacper Gomolski

Žagar tisztes show-val ünnepelte meg a döntőbe jutását

Kovács Roland az utolsó futamán Petr Chlupac-kal ütközve nagyot esett - fél perc múlva felkelt, és a tapsviharban integetve lesétált a pályáról

A pálya locsolását természetesen egy IFA végzi. A debreceni arénát tavaly újították fel, és annyira nem lehet rossz, ha egy nap alatt összesen négyszer javították meg az abszolút pályarekordot - telt ház előtt. A végső pályarekordot egyébként végül Aleksandr Loktajev állította be (1:06.88)

A salaknál nincs félelmetesebb motorsport. Egészen döbbenetes, hogy ennyire borzalmas motorokkal - mármint úgy borzalmas, hogy merev váz, nincs fék, hitvány első futómű, és közben egy váltó nélküli bivalyerős blokk - ennyire hegyesen, semmi tartalékot sem hagyva mennek, kész őrültség

Matej Žagar, a 45. Debrecen GP győztese! A második az ukrán Aleksandr Loktajev, a harmadik a lengyel Norbert Kosciuch lett
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
április 2., 14:23
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
1 órája
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
március 31., 16:35
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
március 31., 15:07
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
április 1., 09:45