Ennél semmi nem néz ki veszélyesebbnek
Nagyképes: 45. Debrecen GP
Ha voltál már salakversenyen, akkor tudod miről van szó. HA MÉG NEM VOLTÁL, AKKOR AZONNAL MENJ EL EGYRE, MERT EZ A TÖKÉLETES SZÓRAKOZÁS! Megpróbálom képekben összefoglalni, hogy miért.
Sokszorosan összevont ünnep volt augusztus 20-án Debrecenben: az államalapításon kívül megünnepeltük az 50 éves salakmotor stadiont, a 45. Debrecen GP-t, illetve éppen harminc éve, hogy Adorján Zoltán (neon ruhában) és Tihanyi Sándor (narancs-feketében) harminc éve nyertek páros világbajnoki bronzérmet. A salak két legendája ment is egy bemutatót. Ó, ne gondoljátok, hogy csak végiggurultak, keményen elrakták keresztbe a motort! Ez nem az a műfaj, ahol belefér az alibizés
A futamon kint volt minden idők legsikeresebb salakosa, a dán Hans Nielsen - összesen 22 világbajnoki cím fűződik a nevéhez, ebből négy egyéni. 1990-ben Jan O Pedersennel együtt nyerték meg azt a VB-t, amin az Adorján-Tihanyi páros harmadik lett
Egy futamban négyen rajtolnak és négy kört tesznek meg, majd jön a következő négyes. Az első 3, a második 2 a harmadik 1, a negyedik 0 pontot kap
Vaspapucsosok. Direkt salakmotoros csizmát két nagy cég gyárt, az olasz TCX és a német Daytona
Magosi Norbert egy hónapja törte el a bokáját, és még igen távol volt attól, hogy gyógyultnak lehessen nevezni. Ehhez képest végigversenyezte a napot
A tengelytáv helyes beállítása nagyon fontos, futamról futamra variálnak vele, folyamatosan változtatják a lánc hosszát patentszemek betoldásával
Az ausztrál Josh Pickering futva betolja a motorját a célba - mivel a négyből egy ellenfele kiesett, hiába a műszaki hiba, ha segítség nélkül beér, akkor jár neki a harmadik helyért járó 1 pont
Matej Žagar igazi sztár, GP menő, háromszoros EB-győztes. Debrecenben egy nap alatt háromszor javította meg a pályacsúcsot, és végül behúzta a döntőt is, ezzel ő lett a 45. Debrecen Grand Prix győztese. A képen éppen a nála is nagyobb királlyal, Hans Nielsennel szakmázik
A leintés pillanata, ekkor már készül a következő négyes csoport. Nagyon nézőbarát a formátum, folyamatos az akció
Pickering egy akkus ventillátorral hűti magát. Ezek a ventik nagyon fontosak, futamok között ezekkel hűtik a motorokat is
Kacper Gomolski (PL), Matic Ivacic (SLO) és Marko Levishyn (UKR) csatáznak keményen az első kanyarban. Általában centikre egymástól, néha össze-össze érve, miközben a karbantartások között nyomvályúsodó pályán el-el pattog az első kerék
Kovács Rolandnak nem adta ki a hétvégén, egyik futamon az előtte menő által felvert ökölnyi kő miatt kellett lejönnie, később pedig egy cseh versenyzővel ütközött. És Roland milyen srác? Ebből a videóból valamennyire kiderül
A kanyart koppra keresztbe vert kormánnyal kezdik, a képen éppen a lengyel Norbert Kosciuch mutatja, hogyan kell
Egy karnyújtásnyira a vágyak tárgya
Bjarne Pedersen a világ élvonalához tartozik, többször nyert VB futamot, Debrecenbe is esélyesként érkezett, végül az ötödik helyen zárt
Rajt előtt a versenyzők hosszasan keresik a legideálisabb árkot, amiből kirajtolhatnak, majd próbálják lent tartani a motor mindkét kerekét. Ez egyáltalán nem triviális, a metanollal hajtott ötszázasok kb. 80 kilójára nagyjából ugyanannyi lóerő jut
Kék sisak: Norbert Kosciuch, sárga: Petr Chlupac, fehér: Kacper Gomolski
Žagar tisztes show-val ünnepelte meg a döntőbe jutását
Kovács Roland az utolsó futamán Petr Chlupac-kal ütközve nagyot esett - fél perc múlva felkelt, és a tapsviharban integetve lesétált a pályáról
A pálya locsolását természetesen egy IFA végzi. A debreceni arénát tavaly újították fel, és annyira nem lehet rossz, ha egy nap alatt összesen négyszer javították meg az abszolút pályarekordot - telt ház előtt. A végső pályarekordot egyébként végül Aleksandr Loktajev állította be (1:06.88)
A salaknál nincs félelmetesebb motorsport. Egészen döbbenetes, hogy ennyire borzalmas motorokkal - mármint úgy borzalmas, hogy merev váz, nincs fék, hitvány első futómű, és közben egy váltó nélküli bivalyerős blokk - ennyire hegyesen, semmi tartalékot sem hagyva mennek, kész őrültség
Matej Žagar, a 45. Debrecen GP győztese! A második az ukrán Aleksandr Loktajev, a harmadik a lengyel Norbert Kosciuch lett
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
november 20., 10:15
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
tegnap, 13:29
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
november 19., 10:00
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
november 18., 11:52