Az elmebaj egyik jele: BMW V8-at tenni motorkerékpárba

Őrület: ProBoost M1

2017.11.29. 14:47
16 hozzászólás

Egy itthon turbósított Triumph Rocket III volt életem legerősebb motorja. Mivel utcai gépnek készült, nem tolták túl, egy 0,5 baros golyóscsapágyas turbóval fújták meg, és olyan 215-230 lóerő lehetett - a pontos számra már nem emlékszem, de mért adat volt, nem hasra ütésre bemondott. Nem fagyasztotta meg a vért, eléggé birkózós is volt, nem lettem rajongó, de mint munka, szép volt, és valóban el lehetett vele járkálni. Ugyanezt nem előlegezném meg ennek a 4 literes BMW V8-assal felfújt disznónak.

Már elkelt, az Ebay-en 7,3 millióért hirdették a ProBoost M1-et, és vérfagyasztóan néz ki. A keresztbe beépített 3982 köbcentis BMW V8 egszerűen kitölti az egészet, és mivel benne van a pakliban, hogy a gyárilag 280 lóerős és 400 Nm nyomatékú M60B40 blokk esetleg gyenge lenne, a biztonság kedvéért rápattintottak két Proboost TD05 turbót.

A Proboost egyébként finn cég, több motorhoz is kínálnak turbokészletet, Hayabusától GSX1400-on át egészen 1100-as GSX-R-ig, nagyjából 650 ezer és egymillió forint közötti áron, az M1 pedig a saját hobbiprojektjük volt, a végén 360 lóerőt és 521 Nm-t tudott hátsó keréken.

A V8 egy mechanikus kuplungon keresztül három inch-es szíjjal hatja a hátsó kereket - váltót meg építsen az, akinek nincs elég teljesítménye a direkt hajtáshoz. A rettenetes kerékpárhoz egyedi vázat gyártottak, és mivel nem találtak ehhez a tömeghez megfelelő erősségű motorkerékpár futóművet, egyszerűen duplán vettek mindenből, így elöl összesen négy darab Hayabusa telószár, hátul pedig ugyanannyi Öhlins rugóstag próbálja alátámasztani a ProBoost M1-et.

És ha már a részletek: érdemes megnézni, mi került az ég felé meredő karbon Akrapovic dobok alá. Igen, az ott egy rendszám.