Ez a képregény nem szól mindenkinek
A Joe Bar Team egy francia képregény, aminek az alkotója néhány kockában mesél el szórakoztatóan motoros szituációkat. A eredeti ötlet Christian Debarre-tól származik, amit Stéphane Deteindre vitt tovább, és bővített ki újabb karakterekkel. A Joe Bar sorozat 1990-ben indult, összesen nyolc kötet jelent meg belőle, de maguk a történetek 1975-ben játszódnak Párizsban - bár az évjáratban a Joe Bar nem mindig következetes, ugyanis modernebb motorok is előfordulnak benne, de ez lényegében mindegy is, hiszen maguk a poénok kortól függetlenül ülnek.
A Joe Bar képregények eseményei mind egy bár körül zajlanak, ahol Joe a tulajdonos - ez már önmagában egy szóvicc, a Joe Bar ugyan a cím, de franciául a jobar azt jelenti, hogy őrült. Joe egyébként az egyetlen szereplő, aki nem motorozik, de a hét kötetben kétszer is feltűnik egy Moto Guzzival. A többi szereplő neve is szóvicc, ott van például Edouard Bracame (Arbre à cames = vezérműtengely), Jean-Raoul Ducable (J'enroule du cable = húzza a gázt), Jean Manchzeck (j'emmanche sec = megy, mint a barom), Paul Posichon (pole pozíció).
Szeretem a Joe Bar képi világát, a teljesen elborult figurákat, és a pontosan beazonosítható motorokat - Christian Debarre és Stéphane Deteindre is motorosok, tehát létező járműveket rajzoltak meg, nem is akárhogyan. A CB750-en, a Paul Smart-fejidomos Ducati Sporton, a Norton 850 Commandón és a Kawasaki 750 H2-n kívül a Joe Barban felbukkan a GSX-R750, a Honda CB1000 Big One, a Yamaha V-Max, az XT600, a Harley XL883R Sportrack és a BMW R90/6 is, ráadásul mind remekül felismerhető. És ezektől lesz korszakos remekmű, mert a célközönséget is belövi ezzel, akiknek mindez fontos. És ők értik is a poénokat.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?