Tisztelt Motordoktor!
Triumph Speed Triple 1050-es motoromat 2005-ben vásároltam, négy hónaposan, 3400 km-el. Mint később kiderült, a hiba már akkor is fennált, az előző tulaj ezért vált meg tőle.
Sajnos az okát, a szakszerviz sem tudta megállapítani (javítani) a két éves garancia alatt. A jelenség a következő: üzemmeleg állapotban, ha leállítom, és várok kb. 5-10 percet (pl. megtankolok) csak kínosan hosszas, és többszöri indítózásra indul el. Ha leállítás után azonnal, vagy kb. 5 percen belül indítom, pöccre beindul.
Ha kb. negyed, fél órát áll a motor, akkor is könnyen indul. (Ezeket a perceket pontosan nem mértem meg.) A hidegindítással soha nincs gond. Ez a jelenség fokozottabban jelentkezik, ha nyitott kipufogó van a motoron, és könnyebben (hamarabb) beindul, ha indítózás közben befogom a kipufogót.
A szakszervizben annak idején, többször is újra írták a szoftverét (katalizátoros és nyitott kipus változatot is), és a vezérlő egység hibájára "gyanakodtak". Az évek alatt más szervizben is járt a motor, ahol diagnosztikai műszerrel vizsgálták, de sajnos semmilyen eltérést nem mutatott. Azóta 33.000 km van a motorban, 30 ezernél volt szelephézag ellenőrzés, és az értékek limiten belül vannak. A gyertya, levegőszűrő, olaj cseréket mindíg rendszeresen megkapta a motor. Válaszát előre is köszönöm!
Köszönettel:
Árpád
Kedves Árpád!
Természetesen nem tudom megmondani a hibát így látatlanban, úgyhogy inkább csak ötletelésnek fogja fel az írásom, leginkább korábbi tapasztalataimból kiindulva.Ha a motor melegen indul nehezen és a diagnosztika nem jelez hibát, akkor valami olyanra kell gyanakodni, ami nincs közvetlenül vagy sehogyan sem ráfűzve a diagnosztikai berendezés által ellenőrzött, főleg elektronikai dolgokra.
Tapasztalatom, hogy a diagnosztikát végző szerelők szeretnek elfeledkezni a hagyományos hibakeresésről, ha kezükben egy elektronikus hibakiolvasó műszer.Először szelephézagra tippeltem volna, de mivel ez ellenőrizve volt, feltételezzük, hogy rendben van. A második gondolatom a tüzelőanyag rendszer gázosodása volt. Jellemzően ez csak akkor következik be, ha valamennyit áll a motor, de nem túl sokat. Ilyenkor a benzinnyomás nem épül fel és hosszan kell indítózni.
Próbáld meg, hogy többször ráteszed a gyújtást mielőtt indítózol, illetve a következő szerviznél kössenek egy nyomásmérőt a körbe és úgy próbáljátok meg szimulálni azokat a körülményeket, amikor általában nem szokott beindulni. A gázosodást egy rosszul vezetett benzincső is okozhatja, illetve a tankban lévő szűrő hibája, eltömődése is okozhatja a lassú nyomás felépülést. Mivel a diagnosztika nem jelez, mindenképpen valami hasonló mechanikai hibára gyanakodnék.
Üdv:
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni
Van, aki szerint ízlésről nem vitatkozunk. Ezen nem is fogunk: ez viccesen csúnya.
- Hírek
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!
- Hírek
V2, szíjhajtás és nem Harley: Benelli Leoncino Bobber 400
Azt hihetnénk, a sorkettes tömegrettenetek mellett az európai piacra senki nem mer 35 lóerős, V2-es bobbert hozni, de akkor tévednénk.