Kedves Nepperűző!
Másoknak komolytalan lehet a kérdés, és talán nem is lehet igazán válaszolni rá.
Nyugdíjas lettem pár éve. Mivel fiatalkoromban motoroztam, ismét visszatért az érzés. Már nem akarok száguldozni, inkább a túrázásra gondolok. Két motor az, amin nagyon gondolkozok. Az NT 700-as Deauville, a másik pedig a BMW F 800 ST. A Honda nagyon jó, de nagyon nehéznek is mutatkozik. A BMW-t nem ismerem, csak hallottam, hogy nagyon jó, de nem annyira üzembiztos, és drágább is az üzemeltetése. Viszont jóval könnyebb, ami bizony jelentős.
A szilvát a körtével nagyon nehéz összehasonlítani, de talán van már annyi tapasztalat, hogy valamilyen különbséget lehet tenni.
Tisztelettel. R. Károly
Kedves Károly!
Nyugdíjas és nyugdíjas között óriási különbségek lehetnek - például ha kommandós voltál, és korengedménnyel mentél nyugdíjba jó fizikummal, akkor ami most jön, azt kérlek tekintsd tárgytalannak. Szóval az F 800 ST az ugyan alkalmas túrázásra, de ha megnézed, viszonylag sportos az üléspozíciója, elöl és mélyen van a kormány, emiatt kis tempónál a súly a csuklóra kerül, és nem kíméli a derekat. Egy dedikált sportmotornál még így is sokkal kényelmesebb, de egy klasszikus túramotorhoz képest ez nem a kényelem fellegvára.
A megbízhatósága egyébként nem rossz, illetve ugye kinek mit jelent a megbízhatóság - ha minden kötelező szervizt megkap, nem kell tőle félni, egy típushibája volt, a hátsó kerékcsapágy, de mivel 2014-es visszahívási akcióról volt szó a 2006-2009 között gyártott példányokra, amit most venne, az ezen már túl van, és cserélték a gyanús csapágyat, amely baj esetén a hátsó tengelyt is képes volt megenni.
A Deauville egy olcsóbb, kevesebb pénzből fenntartható modell, sokkal egyszerűbb is, és több helyen értenek a szervizeléséhez. Míg a BMW-ben bőven van sportosság - elvégre sport-túra motor - a Deauville-t nem érheti ez a vád, egy kényelmes, megfontolt utazómotor. A 700-as változatról úgy tudom, típushibamentes - hiányoznak ugyan belőle a BMW finomságai, de száguldozásmentes, nyugodt kiránduláshoz szerintem jobb választás.
Üdv:
Iván
Nyugi, nem vagyok rendőr
A Honda legolcsóbb túramotorja. V2, kardán, bye-bye láncspray... száznegyvennel szélcsendben csodálatos lehet. Igen, az lehetne.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch
Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy nagy teljesítményű lézerekkel porított fémből magas szilárdságú alkatrészeket állítsanak elő.
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.