Gyertyacsere a Suzukiban - érdemes iridiumosra váltani?

2009.09.07. 15:38 Módosítva: 2009.09.07. 21:26

Szia! Külföldön élek, és nemrég vettem egy Suzuki GSX-R600-at. Szerencsére elég jó vétel volt, 2003-as évjárat, 7000 mérföld van benne, elég megkímélt állapotban, nem széthajtott motorral. Nézegettem a szervizkönyvet, és láttam, hogy majd most esedékes a gyertyacsere. Szeretném neki a legjobbat adni, és azon gondolkoztam, hogy Iridium gyertyát teszek bele, viszont a könyv az mást ír: NGK CR9E, meg a másik a DENSO. Szerinted akkor maradjak az NGK-nál? Mert elvileg az Iridium tartósabb, jobb is. Másik kérdés: Ki milyen márkájú olajra esküszik? 10W-40-est ír a könyv, kérdeztem egy motorszerelőt, azt mondta, a félszintetikus elegendő neki, és a Castrolt ajánlotta. Minden szóért előre is köszi! Béla

Kedves Béla!

Irídium elektródás gyertya van akár NGK gyártmányban is, tehát az irídium és az NGK nem zárja ki egymást, arra kell figyelni, hogy a hőértéke (amit a szám jelez) azonos legyen a gyári ajánlással. (És persze a menet mérete megegyezzen, de ez nyilvánvaló) Ez többet bír és biztosan gyújt, azonban meglehetősen drága.

Az olajban a SAE 10W-40-estől nem nagyon érdemes eltérni, ebből nagyon nagy a választék, a Castrol az egyik legjobb, én is azt gondolom. Ez a viszkozitási osztály jellemzően részszintetikus olajokat takar.

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.