2010.03.12. 12:44

Tisztelt Motordoktor!

Mivel A jogosítványom folyamatban van és némi pénz-átcsoportosítás után indíttatást érzek első tanulómotorom megvásárlásra (3-400e Ft körül), a következő gépek kerültek a látómezőmbe:
Suzuki GS 500 (1993-97)
Honda CB500 (96-98)
Honda CB 400SF (97-2000)

Az utóbbi a legszimpatikusabb számomra, mert négyhengere, szép nyugodt járása van. Az első két típusról sok információt és tapasztalatot találtam a neten, de a 400-asról keveset, igaz, jórészt abból is pozitív visszajelzést. Külföldi oldalakon találtam bejegyzéseket, amelyben feszegették, hogy jó, kiforrott szerkezetek megfelelően méretezett alkatrészekkel, de használt vásárlásakor nagyon kell ügyelni, mert a VTEC hajlamos meghibásodni rendszeres karbantartás hiányában és bizony tetemes összegbe kerül a felújítása.

Kérdésem az volna, hogy Ön szerint ez mennyire helytálló, ill. hogyan lehet a vásárlásnál meggyőződni az esetleges hibájáról (mik a korai tünetei a tönkremenetelnek, stb)?.

Ezen kívül van esetleg más típushiba/gyengeség, ami jellemző lehet egy ilyen motorra?

Válaszát előre is hálásan köszönöm,
Balázs

Kedves Balázs!

A CB400SF esetében az egyetlen tipushiba vagy gyengeség a korábbi tulajdonos(ok) és a sok futott kilométer lehet. Ezek a motorok nagyon jól megépített és átgondolt szerkezetek, sok preciziós alkatrésszel és ha rendben tartják őket akkor sokáig elszaladnak.

Ellenben, ha olyat sikerül kifognod, ami már sok csatából jött ki győztesen, sok kilométer van benne, és beleszaladsz egy hajtókarcsapágy hibába, vagy az olajnyomás alacsony a már kopott csapágysor miatt, akkor a felújítás nagyon nagy költség lesz, szinte nagyobb, mint a motor vételára. Sajnos emiatt nem is szokták szakszerűen javítani, hanem gányolással, részben kompatibilis, de nem ahhoz való alkatrészekkel szögelik össze. Ez sajnos a japán belpiacos motorokra eléggé jellemző.

A másik két modell nekem egyébként szimpatikusabb, mert elterjedtebb Európában, jobban lehet hozzá alkatrészt szerezni és karakteres kéthengeresükkel nagyon jó motorozni. A GS500-ast az egyik legjobb tanulómotornak tartom, igénytelen, egyszerű karbantartani, könnyen motorozható. Ez a racionális választás, szerintem.

Üdv.
Motordoktor