Zörgő vezérműlánc a Hondán
Hello,
Egy Honda CBR 600 F2 1991-es évjáratú motorom van. 49.000 km-t futott. Rettenetesen zörög a vezérműlánc. Jellemzően amikor a motor felmelegszik és eléri az üzemi hőfokot. Először egy motorszervízben kicserélték a feszítőpatront, mivel mégis az az egyszerűbb. Jó volt egy darabig, de 1-2 ezer km után újra egyik napról a másikra elkezdett zörögni ugyan úgy, nagyon erőteljesen.

Aztán elvittem egy másik márkaszervízbe, kicserélték a vezérműláncot az összes hozzávalóval. Mikor összerakták nem szűnt meg a hang. Megmérték az olajnyomást, az tökéletes volt. Kicserélték az 1-2 ezer km-et futott patront, ekkor jó lett, de indításkor azért be-becsörrent, de az lehet hogy normális. Most szintén, kb. 2 ezer km után egyik pillanatról a másikra elkezdett zörögni, de nagyon durván. Olaj is lett cserélve a vezérműlánc cseréjekor, van benne, nem eszi. Most már kezd bosszantani a dolog. Remélem tudsz segíteni.
Előre is köszönöm. István
Kedves István!
A CBR-ek egész sorozata hírhedt a feszítőpatron okozta lánc zajától. Először is a gyári patront olajban meg kell nyomkodni felszerelés előtt, hogy a levegő kimenjen belőle, mert az olajnyomás által bezárt légbuborék nem tud kijönni és a működését rontja. Ezt néha szerelők is elfelejtik.
A másik probléma maga a patron konstrukciója. A patronban elhelyezett egyirányú fogazás durva és relatíve nagy lépcsős így gyakran a patron még nem reteszel egy következő fokozaton, de a lánc már megint vagy még mindig szól. Ez azonban csak esztétikai baj, ekkor a lánc még nem tud átugrani, de a folyamatos zaj bosszantó. Igazán nincs is rá megoldás, sokan megveszik a nem gyári, hanem utángyártott mechanikus, csavaros feszítőt (APE gyártmány), amelyet rá kell csavarni és időszakosan utána állítani. A versenysportban is ezt használják, mert biztos nem hibásodik meg, hátránya csak annyi, hogy adott időszakonként rá kell csavarni egy kicsit.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.