A problémám egy 2002-es Suzuki Vz 800 Marauder-rel van.
Egy este bevásárló úton voltam, és az üzletből kijövet felültünk a párommal, majd szokásosan komótos elindulásnál lefulladtunk. Aztán onnan sehova, csak gyalog. Sokat veszített az erejéből, a hangja is fura volt. Mint utólag kiderült, a V2-es blokkból az elülső nem járt.
Szétszerelés után kis javítgatás, a légszűrő nem csatlakozott a karburátorra. Visszatettük, de most nagyon durrog a kipufogó, mint mikor hidegen indítom szívatóval, csak tízszer sűrűbben, és jóval hangosabban.
Van egy tipp a kipufogó szelepre, de biztosra szeretnék menni.
Előre is köszönöm!
Tisztelettel: Zoltán
Kedves Zoltán!
Mindig bajban vagyok, ha valaki hangokra hivatkozik, amelyeket én magam nem hallok. A kipufogó enyhe durrogása normális is lehet, a fojtatlan kipufogó jobban durroghat. Ez egy bizonyos szintig normális és nem okoz semmilyen problémát. Ha a keverék kezd elszegényedni, akkor a durrogás fokozódik, ez már egy szinten túl problémás lehet, mert a szegény keverékkel üzemelő motor melegebben jár, teljesítményét nem hozza és problémákat generál. A szegény keverék kialakulása lehet fals levegő szívásától a karburátor mellett vagy rossz beállításoktól illetve dugulástól is.
Ha már a kipufogó szelep miatt durrog, akkor a szelep tömítetlen és kis fordulaton a henger nem vagy csak gyengén jár. Ez már egy komolyabb baj, csak megbontással javítható. Én az egyszerűbbeket nézném meg elsőként.
Üdv.
Motordoktor