Nem jó a habos keverék

2011.08.30. 12:28 Módosítva: 2011.08.30. 12:30

Kedves Motordoki!

Nemrég egy 98-as Kawa ER-5 tulaja lettem, nemsokára szeretnek megejteni egy olajcserét, Két kérdesém lenne, első: milyen olajat javasolsz bele, ásvány, szintetikus, fészintetikus, stbstb, vagy túlsagosan túlgondolom a kérdést es akarmelyik nevesebb gyártó 10w40-es olajat beletehetem, amiben benne van az olajfurdos kuplunghoz valo adalék? A második kérdés pedig a helyes olajszint beallítására vonatkozik.

Ha minden igaz akkor a kis kémlelő ablak közepénél a két vonal között kellene látnom az olajszintet leállított motornál vízszintesen pl közepállványra felállítva, nekem ez most teljesen teli van, csak ha megbillentem a motor oldalra bukkan ki az olaj felszíne, jaró motornál pedig kb az ablak felenénél van a szint. Ez káros-e a motorra, járhatok-e még vele így, vagy azonnal szívjak le belőle? Sajnos ellentétes véleményeket hallottam erről. Egyébként mi a helyes olajszint ellenőrzési metódus (beindít, melegít, leallít, vár, csekkol)?

A válaszodat előre is köszönöm!

Üdv.

Gábor

Kedves Gábor!

A legjobb, ha olyan olajat teszel bele, amit a gyártó előír. Ez jelen esetben SAE 10W40-es viszkozitású, JASO MA teljesítmény szintű, motorkerékpárokba való olaj. Nem kell túlragozni, ez megfelelő lesz. A szintet is úgy kell ellenőrizni, ahogy a gyártó előírja, itt a motort kerékre téve, függőleges helyzetben, melegen, leállítás után kb 2-3 perccel.

Ha az olajat kicsit túltöltjük annak nincs nagy jelentősége, használhatod a motort. A baj akkor kezdődik, ha annyira túl van töltve, hogy a főtengely már belecsap az üzemi olajszintbe, ez semmiképpen nem jó. Ehhez azonban durván túl kell tölteni, akkor a szint már nem is látszik kicsit megdöntve sem a kémlelő ablakban, járó motornál meg már habos keverék látszik.

Üdv.

Motordoktor

Üdv.
Motordoktor