Kínai motor a japán csodába

2011.12.24. 09:07

Kedves Motordoktor!

Egy új LIFAN 140 ccm pitbike motorblokkot építek be utcai használatú 1976-os Suzuki RV90-be (Bud Spencer féle gép). A cdi-s blokkban a gyújtás jeladót a lendkeréken lévő kiemelkedés működteti. Alapból ezeken a blokkokon nincs előgyújtásszabályzó (se vákumos, se röpsúlyos), a hozzá kapott egyszerű kb 2000 Ft-os cdi-vel olyan nagy az előgyújtás már kis fordulaton is, hogy az az utcai használatot gátolja (rossz alapjárat, bokatörés berúgáskor stb). A lendkeréken lévő kiemelkedésből lecsiszolva hosszát rövidítve ezt a magas szabályozatlan alap előgyújtást csökkenthetném, de akkor magas fordulaton nem lenne optimális.

Kapható hozzá kb 6-8000 forintért tuning cdi. Ez alternatívája lehet a lendkerék faragásnak? Ez esetleg kis fordulaton késlelteti az előgyújtást és nagyon fordulaton hagyja érvényesülni az eredeti alapbeállítást? Sajnos ezekről a cdi-kről nincs leírás, nem derül ki hogy nagy fordulaton növelik az előgyújtást vagy inkább kis fordulaton csökkentik azt, ami az én szempontomból nem mindegy.

Köszönettel:

Attila (Emberdoktor)

Kedves Attila!

Csak általánosságban tudok a CDI-kről beszélni, mert az adott modell, pláne a 2000 Ft-os kategóriában nagyon sok dologban eltérhet. Az a jellemző, hogy amikor nincs külső terhelésfüggő jeladó (pl. gázkar szenzor vagy szívócső nyomás érzékelés) bevezetése a gyújtásdoboznak, akkor a fordulattal arányosan tolja az előgyújtást egyre nagyobb érték felé egy határig, ahol vagy állandó lesz, vagy visszavesz és a fordulatszám határoló munkáját segíti.

Az indítási fordulaton pedig egy rögzített előgyújtást ad, ez akár nulla fok is lehet. Én a lendkerék faragása helyett inkább hazánkban is kapható egyszerű programozható előgyújtás szabályzó elektronikával próbálkoznék, ezt még jó eséllyel a blokk optimális kívánalmaihoz is hozzá lehet lőni, nem egy állandó karakterisztikával operál.

(Viszont megcáfolnánk a Bud Spenceres állítást. Ő egy Moto Zodiaco Tuareg 223-2-vel szerepelt a filmben, ami formára hasonló, de technikailag sokkal primitívebb a Suzukidhoz képest - a szerk.)

Üdv. Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.