Rozsdától szenved a Honda

2012.01.23. 10:26

Üdv Motordoki!

A véleményed szeretném kikérni: motorom egy Honda Rebel CMX 450, 1987-es gyártású, nem mai gyerek. Sajnos elő-elő fordul,hogy a régi konstrukció miatt az üzemanyagszűrőben felgyülemlik az üzemanyagtankból kiszabaduló rozsda(féleség), sőt ezen felül a karburátorba is be tud kerülni. Ilyenkor a motor teljesítménye időnként a felére zuhan vissza, gyorsítani esélytelen, ha előzéskor jön rá a baja, lehet izzadni, hogy sikerül-e befejezni....ez ellen szeretnék valami hathatós megoldást találni.

Olvastam különböző szervizek honlapjait, ahol vállalnak tank felújítást (vegyszeres tisztítás - speciális műgyanta bevonat felvitele) huszonezer forintokért. Hallottál-e már ilyen javításról-felújításról visszajelzést, és ha igen, akkor várom véleményed / véleményeteket arról, hogy érdemes-e megjátszani!

Előre is köszönöm válaszod!

Üdv: Zsolt

Kedves Zsolt!

Két módszer van, egyik a házi, másik a drágább, inkább vegyi elven működő. Az otthoni lényege, hogy a már lekívánkozó rozsdát szedjük le a tank belsejéről, hogy ne tömítse el a tüzelőanyag rendszert. Ez a módszer a tisztításra hatékony, azonban semmilyen felületvédelmet nem nyújt, így ha a körülmények olyanok (például sokáig nincs a tank teletankolva) a korrózió ismét megtámadja.

Ehhez a módszerhez ki kell üríteni a tankot, beleönteni fél liter rozsdapassziválót, például Evipass-t, beledobni legalább 30-40 6-os és 8-as anyát, lezárni a nyílásokat (benzincsapot is kiszerelni, lezárni a helyét) és sokáig rázni a tankot. Nem kell dinamikusan, mert akkor esetleg a nagyobb anyák akár nyomot is hagynak, inkább kitartóan lassan, de sokáig, akár pár óráig, pihenések közbeiktatásával. Aztán kiszedni az anyákat, kiöntve vagy mágnessel segítve. Kimosni és feltölteni benzinnel. Ez is megoldás szokott lenni, magam is alkalmaztam már hatékonyan.

A vegyi módszer profibb, különböző rozsda átalakítókkal és eltávolítókkal kezelik, majd egy műgyanta réteggel elzárják a levegőtől a kezelt felületet, így az sokáig stabil és nem málló, nem szennyező marad. A módszer csak akkor hatásos, ha megfelelően elő van kezelve a felület és a gyantát teljesen tiszta, zsírmentes és száraz tankra viszik fel. Ha a technológiát megfelelően alkalmazzák, akkor ez hosszútávú védelmet biztosít a tank belső felületének a korrózió ellen. Sajnos ez többe is kerül.

Üdv.

Motordoktor