Gergő fiam, taknyolnál?
Sziasztok!
Kawasaki GPX 500R - Tavaly sajnos nem sokat sikerült tekeregnem a gépállattal. Mert menet közben, melegen alacsony fordulatról nem akart gyorsulni csak dadogott... (amikor utána "elkapta" ment mint az állat. :-)
Sikerült rájönni (nagy nehezen), hogy a karbi szívócsonkoknál szív valószínűleg falsot, emiatt sok a levegő-kevés a benzin a kigyorsításhoz. Ahogy észrevettem nagyon érzékeny erre a 4 Keihin karbi
Kérdésem:
1. Szigeteljem körbe az idők során kb. beton keménységűvé vált gumi szívócsonkot FBS-el? (Itt a későbbi esetleges szerelésre nem is gondolva)
2. Tegyek fel valamilyen sport légszűrőt, vagy nagyobb főfúvókákat?
3. A sport légszűrő alkalmazása milyen előnyökkel-hátrányokkal jár?
U.i: Aki ismeri a típust tudja, hogy iszonyat meló a 4szívócsonkot visszavarázsolni a hely szűkössége miatt.
Kedves Gergely!
Ha egy hibát sikerül diagnosztizálni, akkor a hiba elhárítását nem másik dolog tönkretételével kell megoldani, hanem a hibát kell megszüntetni. Ha észrevetted, hogy a szívócsonkoknál szív falsot, akkor azt kell megszüntetni, nem pedig a jó karburálást eltorzítani úgy, hogy nagyjából jó legyen.
Nem vagyok nagy barátja az FBS pasztának, de még az is jobb ennél, ha körbetaknyolod a szívócsonkokat, mintha ráerősítesz nagyobb fúvókákkal. Ha az FBS-t valami komolyabb tömítő pasztára cseréled, akkor esetleg még tartós is lehet a "javítás", azonban a szakszerűség messze áll tőle. A sornégyeseken általában nehéz leszedni a szívócsonkokat, mert pontosan annyi helyet szorítottak oda, ami pont csak elégséges.
A sportszűrőkről már irtunk a Totalbike-on itt mindent megtalálsz, ami fontos lehet a témában.
Üdv.
Motordoktor