Nem ér le a lábam!

2012.06.01. 14:13

Tisztelt Motordoki!

Kérdésem nem éppen egy mechanikai probléma, és még csak konkrét típust sem tudok mondani, viszont annál fontosabb lenne az Ön, illetve a Totalbike/Totalcar motorosainak véleménye. Nemsokára befejezem az A-kategóriás jogosítványt, és motorvásárlás előtt fogok állni.

Szerelembe estem az endurokkal, túra-endurokkal, mint pl a dr big, az f650, vagy a transalp, viszont ezeket a gépeket többnyire interneten találom meg, ahol a képekről sok mindent ki tudok szűrni, viszont egyet nem: nem lesznek ezek az országúti bálnák túl magasak nekem? egy gyárilag megadott ülésmagasságból ki lehet következtetni, hogy 176 centimmel le tudom-e rakni biztonságosan a lábam a pirosnál, vagy sámli kell-e az áhított géphez fel és leszálláskor?

hogyan szűrhetek ki egy túl magas gépet biztosan, hogy ne egy 300 km-es autóút után derüljön ki, hogy a leinformált, lealkudott motort a rövidségem miatt mégsem vehetem meg?  nyílván egyelőre nem vásárlási szándékkal keresgélek, csupán kiszűröm, mi tetszik, mi nem, mi alkalmas hosszútávú túrákhoz és napi, akár egész éves közlekedésre egyaránt.  Köszönöm, hogy elolvasta levelem, és ha választ is kapok rá, azt előre köszönöm!

Tisztelettel:

a Totalcar és aloldalainak hű olvasója:

Gerhardt

Kedves Gerhardt!

Olyan kérdést vet fel, amely nagyon sok olvasót érdekel, nagyon sok motorost foglalkoztat.A kettős teli talpas lábletétel sok embernél nem tud megvalósulni a magasabb endurók használatakor. Erre mondhatjuk azt is, hogy nem is kell, hiszen Alfie Cox, Dakar versenyző úgy ért el sokszor top10 eredményt KTM-mel, hogy 167 cm-es magassága miatt esélytelen volt, hogy a lába leérjen a KTM 660 Rally-ról. Másrészt viszont tudom, hogy a biztonságérzethez jól jön a lábletétel.

Az, hogy mennyire ér le a lábunk nem csak a nyereg magasságának a kérdése, hanem a nyereg formája, szélessége, anyag (mennyire süppedős) illetve a futómű keménysége, mennyire ül össze alattunk. Ez annyi változó, hogy katalógus adat alapján nem tudjuk eldönteni, hogy mennyire ér majd le a lábunk, csak ha ráülünk, kipróbáljuk. Kicsit tudunk is alacsonyítani rajta, pl. a villák feljebb tolásával, vagy az előfeszítés változtatásával, azonban ez befolyásolja a motor viselkedését, úttartását.
Sajnos csak azt tudom javasolni, hogy élőben kell kipróbálni, ráülni a motorra és az alapján dönteni.
Üdv.
Motordoktor

Az oldalról ajánljuk

Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

április 13., 14:20
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

április 11., 15:13
Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

tegnap, 16:58
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

tegnap, 15:47
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

tegnap, 15:11