
Szia Doki!
Nemrégiben egy Aprilia ETX350 Tuareg (Rotax blokkos) tulajdonosa lettem. Forgalmi szerint '94-es, bár szerintem régebbi. Kérdéseim a következők: gondolom szárazkarteres lehet, mert a vázban van az olajtartály. Jól gondolom? Mennyi a feltöltési mennyiség, csereperiódus, milyen olajat érdemes beletenni? Mivel a vezérlése szíjas (belt drive), milyen időközönként érdemes azt cserélni, szelephézagot állítani? Most óra szerint 31000km van benne, a motor állapota is ezt tükrözi, talán valós.
Előre is köszönöm válaszodat, tisztelettel:
Zoli
Kedves Zoltán!
Én is azt gondolom, hogy régebbi a motor, ezt a blokkot több modellbe is rakták 1985-1988 között. Valóban szíj hajtású a vezérlése, amit 12000 km-enként vagy 5 évente kell lecserélni. A gyári előírás motorolajra SAE20W50-es olaj, JASO MA minőségű és a teljes feltöltési mennyiség 2.6 liter.
Az olajozása nem száraz karteres, csak a vázban van a teljes olajtöltet egy része, ez nem teljesen felel meg a hagyományos értelemben vett szárazkarteres olajzásnak. Az olajcsere periódus 6000 km, amikor szelephézagot is ellenőrizni kell. A szelephézag a szívó és kipufogó szelepnél egyaránt 0.10 mm.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.