Majdnem megölt a gumis?

2012.08.15. 06:48

Tisztelt Motordoktor !

Van egy Harley Davidson Softail motorkerékpárom. A hátsó gumi 150/80X16-os. A közelmúltban voltam ezt a gumit lecserélni. Én nem értek hozzá, csak utólag tudtam meg (egy defekt után), hogy erre a hátsó kerékre a korábbi gumis, akinél voltam egy első kerékre való, ugyanilyen méretű gumit szerelt fel. Mindkét guminál Dunlop márkáról van szó.

Az újonnan felrakott 404 F jelű. Mint írtam, erre egy defekt után került sor, ami most volt a hétvégén. A külső csere óta kb. 400 km-t mentem, mikor menet közben kaptam a defektet. A kerék egyik pillanatról a másikra leengedett. A szerelésnél láttuk, hogy a belső a futó felületnél a szeleppel szemközti oldalon, teljes hosszában szétvált, mintha pengével vágták volna el. Úgy néz ki mint a két végén összeragasztott gumilepedő.

A külső cserekor szerintem belsőt nem cseréltek, a guminyomás 2,5 bár volt. Az lenne a kérdésem, hogy a belső ilyen mérvű elszakadása mitől lehetett, a kettő összefüggésben lehetett-e, illetve így szerelt külső gumival közlekedhetek-e, mert a kicsit különböző első-hátsó gumikiképzés között lehet-e menetstabilitási különbség?

Köszönöm gyors válaszod!

Üdv: Csaba

Kedves Csaba!

Az első és hátsó gumiabroncsok kiképzése, teherbírása és felépítése különböző. Hiába a méret egyezés, első gumit hátra rakni több okból sem jó. A belső szétnyílása nem valószínű, hogy ezért történt, inkább egyéb sérülés, vagy a belső silány minősége, esetleg öregedése okozhatta. Az új belső remélhetőleg nem szenved ilyen sérülést, azonban az első gumi hátsó használata nem megnyugtató.

Üdv.

Motordoktor

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

tegnap, 15:13
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36