Pirosnál fulladt le. Égett az arcom

Kedves Doki!
Öregecske Dominátorom (Honda NX650, 1993) alapjárata teljesen megbízhatatlan. Bármilyen hőmérsékletű motornál le tud állni alapjáraton. Van, hogy napokig semmi baj, aztán minden piros lámpánál szenvedek. Okozhatja-e ezt, hogy hamisat szív az esetleg repedt szívócsövön keresztül? És ha igen, miért nem mindig csinálja? A gyújtás rendben, gyertya, légszűrő új.
Válaszát előre is köszönöm: Laci
Kedves Laci!
A leállás lehet valóban fals szívás a szívócsőnél, valamint a karburátor kopása, a tolattyú pontatlansága is okozhatja. Az alapjárat, pláne egy öreg motoron általában problémás, hiszen az égéshez szükséges feltételeknek nagyon pontosan létre kell jönni. Ha kis zavar, kis fals szívás, esetleg kis túldúsulás következik be, a motor azonnal leböffen. Tovább nehezíti a helyzetet ha az alapjárati keverék sem tökéletes, példásul el van a karbi kicsit állítva. Iyenkor kis zavar és már le is állt. A kis fals szívást gyakran kompenzálják dúsabb keverékkel, de ez csak tüneti kezelés. Egy próbát viszont megér, a fals levegőtől leálló motor keverékcsavarját fél fordulattal kicsavarva az alapjárat általában biztosabb lesz.
Üdv:
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.