Szélesebb gumit a motorra?

2014.06.02. 17:39

Kedves Motordoki!

Érdekelne hogy motorra egy mérettel szélesebb gumi felszerelése milyen hátrányokkal járhat? A méretkülönbség oka a páros akciók, az első méret 120/70 r17 ez stimmel is de a hátsó 170/60 r17 helyett lenne 180/55 r17.

Milyen különbségeket éreznék illetve mennyire biztonságos eltérni a gyáritól (86 LE-s a motor és nem pályázásra kell hanem szigorúan túrázásra).

Üdv. Sándor  

Kedves Sándor!

Itt a méretbeli (dinamikus gördülősugár) eltérés nem jelentős, csak a szélessége nagyobb egy mérettel. Ez azt fogja eredményezni, hogy az adott szélességű kerékpánton a gumiabroncs alkotója, a futófelület íve más lesz, mint a gyári méretű abroncsnál. A kerék szélességétől, valamint az alkalmazott gumiabroncstól függően ez kisebb nagyobb mértékben befolyásolhatja a motor egyenesfutását és kanyarbéli viselkedését, jellemzően kanyarban terhelésváltásra érzékenyebben reagálhat a motor, illetve a kanyarban az ívre húzása és az íven tartása nehezebb lehet. Eddig az elmélet, a gyakorlat pedig az, hogy ezt a méretlépcsőt sokan meglépik, mert könnyebb 180/55-ös gumit szerezni és ez az elterjedtebb méret. Amire a gyárban 170-est tesznek, az a kerék elviseli a 180-ast is. Nem lesz ideális a viselkedése, kicsit változni fog, de ennyi változással együtt lehet élni, néha akkor is változik ennyit a motor viselkedése, ha gumi márkát váltunk és egy más jellegű abroncs kerül fel a motorra.

Üdv. Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.