Tévhitek az olajszintről
Tisztelt Doki!
Honda Hornet tulajdonosa lettem, és rögtön vásárlás után lecseréltem a motorolajat, és mint az autóknál a nívópálca két jelzése közé (inkább a felsőhöz közelebb) állítottam be az olajszintet. Itt jönne a kérdésem, hogy az ellenőrzést függőleges motor állásnál vagy az oldaltámaszt leállítva kell elvégezni? Letámasztva az alsó jelnél van a szint, függőleges állásnál pedig a felső szint közelében! Még azt szeretném megkérdezni, hogy a nívópálcát be kell csavarni, vagy pedig csak be kell helyezni az ellenőrzéshez?
Hamstorf

Kedves Hamstorf!
Az olajszint ellenőrzésnél minden esetben a motor gyártójának az utasításait kell követni, pontosan meghatározzák, hogy mikor, milyen helyzetben kell a szintet ellenőrizni akár nívópálcával, akár olajablakkal ellátott motorblokkról beszélünk. Ha ezt nem tudjuk, mert nincs meg a kezelési könyvünk, akkor a nagy általánosság az, hogy függőleges helyzetben, vízszintes talajon kell ellenőrizni, soha nem oldaltámaszon. A nívópálcát, ami általában az olajbetöltő kupakja is, pedig be kell nyomni, vagy be kell csavarni teljesen.
Sokan nem tudják, sőt rosszul gondolják, hogy ha a motorba több olajat töltenek, esetleg még a nívópálca maximum jelzésén is túltöltik akkor a motornak jobb lesz a kenése, esetleg a hűtése. Ez utóbbi, a hűtése biztosan rosszabb lesz, hiszen a nagyobb mennyiségű olaj is eléri egyszer az üzemi hőfokot és a nagyobb mennyiség miatt adott helyeken nagyobb tömegben van jelen, így hőleadó képessége rosszabb. Ez mérésekkel igazolt. A szóróolajozással kent részek pedig azonos mennyiségű olajat kapnak a maximum és a minimum közelében is, tehát a helyes olajszint leginkább a két jel között van.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.