Gyengül és rángat a Suzukim
Szia Doki!
A problémám a következő: a motoromban kb. 63 ezer kilométer van, és azt vettem észre, hogy kb. 5-5500-as fordulatnál magas hangú rezgést vagy ciripelést hallani. Hasonló hang, mint amikor a turbó lefújó szelepét hallani. A másik pedig egy kattogó-kopógó hang, amit akkor hallani, amikor gyorsításnál erősebben húzom a gázt. Az egyik ismerős szerint lehet, hogy a hajtókar csapágy okozza ezt. Erről a problémáról még sehol sem olvastam ezzel a típussal kapcsolatban. Olajcsere mindig be volt tartva, a motor 10 éves és az enyém volt végig. Mi a véleményed? Előre is köszönöm a választ!
Szilárd

Kedves Szilárd!
Nem könnyű a helyzetem, amikor hangutánzó szavakkal leírt zaj alapján kell egy meghibásodást diagnosztizálnom. Tippelgetni nem akarok, azonban a hajtókar csapágyasságnak már jele van alapjáraton is, sőt általában akkor hallani jobban, nem pedig fordulaton. Teljesen üzemmeleg motornál, ha alapjáraton, amikor alacsony az olajnyomás, csendben és szépen jár a motor, akkor a hajtókarosság szinte kizárható.
Valóban nem jellemző a hajtókar csapágy meghibásodás a típusra, szerintem nem is az a probléma. Én elvinném egy tapasztaltabb szervizbe, ahol ismerik a típust és nincs kizárva, hogy tudni fogják mi okozza a hangokat. Számos dolog lehet, nem kell azonnal az egyik legrosszabbra gondolni.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.