Litium-Ion vagy klasszikus ólom-savas akku?
Hali!
A dilemma: litium-iont vagy klasszikus ólom-savas akkut tegyek a Yamahámba? A JMT gyártó HJT9B-FP-SI akkumulátorára cserélnem a jó öreg, halott ólmos YT9B-BS akkut.
Elérkezett a lítiumos akkuk ideje? Árban drágább valamivel, de vajon szabad-e bizalmat szavazni neki?
Üdvözlettel:
Tida
Szia!
Pontosan a napokban cseréltem én is akkumulátort, és én is elgondolkodtam ezen a kérdésen. Korábban már versenymotorokban találkoztam Li-ion akkumulátorral, ott a kisebb tömeg miatt használták. A helyzet az, hogy mindkettőnek van előnye a másikkal szemben, a hagyományosnak tekinthető savas akkuk például kevésbé vesztik a kapacitásukat hidegben, és nincs is szükségük előmelegítésre egy hideg őszi napon, míg a Li-ion gyakran kéri.

Azonkívül egy rajtahagyott fogyasztó, vagy egy bármilyen kis zárat esetén ha a Li-ion akksi teljesen lemerül, akkor jó eséllyel nem használható újra. A töltésre is érzékeny, nagyon jó feszültségszabályzó kell a motorba, és az otthoni töltőnek is egy jól szabályzott okostöltőnek kell lennie. És még ott van az ár is, valamint a nehezebb beszerezhetőség - úgyhogy én a AGM (Absorbing Glass Mat) rendszerű, savat csak felszívott, átitatott formában tartó akkumulátorra s(z)avaztam, ez bevált, jól bírja a rezonanciát és elérhető árú. Ráadásul méretpontos és jól rögzíthető.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.