Lehetséges, hogy túl sok a gyári olajmennyiség?

2017.09.25. 17:32

Kedves Motordoktor!

Nemrég vásárolt 2012-es Honda NSC 110 4T robogóm szervízelésével kapcsolatban keresem. Mikor megvettem, feltűnt, hogy nívó szerint több motorolaj van benne, ezt 1 dl leengedésével orvosoltam, és a szint be is állt a helyére. Azonban mai olajcserénél a gyári megadott 0,8 l motorolaj betöltése után ugyancsak előjött a korábbi probléma.Kissé elbizonytalanodtam, hogy mi is legyen. A különbség 10%, ami tartok tőle, akár problémát is okozhat hosszú távon. A motor egy idős úrtól került hozzám, szalon állapotú és végig márkaszervizelt, így a jármű hibáját kizárnám.

A konkrét kérdés tehát a következő: kövessem a szervizkönyv utasításait, vagy maradjak a nívó szerinti mennyiségnél?

Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Csaba

Kedves Csaba!

Röviden: kövesse a szervizkönyv utasításait.

Hosszabban: két kérdés merült fel bennem.
- Jól mérte meg az olajszintet?
- Mennyi olaj jött le a robogóból?

Az olajszint helyes mérését sík talajon kell végezni. Ez alap. Úgy, hogy a motor egyenesen áll a kerekein, a középsztender ilyenkor nem jó megoldás, az megdönti annyira, hogy a mérés pontatlan legyen. Az üzemmeleg motort leállítva várni kell 5-10 percet, és utána kell ellenőrizni az olajszintet.

A leengedett olaj mennyisége azért érdekes, mert olyankor kiderülhet, hogy a leengedés nem volt tökéletes, és maradt még benne egy deci - ez azért nem szerencsés, mert akkor a kopadékból is marad bent, ami hosszú távon a motor élettartamát csökkentheti.

Ha az összes betöltött olaj lejön, és az olajszint mérése is tökéletes, mégis szinten felül van, akkor sem érdemes kétségbe esni, az NSC110-et úgy tervezték, hogy a legridegebb tartást is elviselje.

Üdv:Motordoktor